خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی كار اعلام كرد:

تشكیل جلسه ویژه برای افزایش حقوق مسكن و خوار و بار كارگران

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۳۷

«از نظر قانون شورای عالی کار به وظیفه خود عمل کرده است با این حال می‌پذیریم که دیوان عدالت اداری به این ماجرا رسیدگی کند./ لایحه اصلاح قانون کار با حضور و نظر مثبت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مورد تایید وزارت کار تهیه شده و این تشکل‌های سیاسی هستند که به این لایحه ایراد می‌گیرند.»

پس از اعتراضات بی‌سابقه كارگران به رقم دستمزد سال جاری از جمله طرح شكایت در دیوان عدالت اداری، سرانجام سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل قریب الوقوع شورای عالی کار برای بررسی امکان افزایش حق مسکن و حق خوار و بار کارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عباسی در حاشیه مسابقه تیم ملی فوتسال کشور و منتخب کارگران به خبرنگاران گفت: در صورتی که تصمیم جدید شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن و حق خوار و بار کارگران توسط رئیس جمهوری تایید شود این خبر خوش را به کارگران کشور اعلام خواهیم کرد.
وی در خصوص اینکه حق مسکن و خوار و بار کارگران ممکن است تا چه میزانی افزایش یابد اظهار نظری نكرد.
رئیس شورای عالی کار در عین حال از مصوبه سال گذشته این شورا در خصوص افزایش دستمزدهای سال ۹۲ دفاع کرد و گفت: مصوبه قبلی قانونی بود.
وی همچنین در خصوص شکایت برخی از گروه‌های کارگری به دیوان عدالت اداری گفت: از نظر قانون شورای عالی کار به وظیفه خود عمل کرده است با این حال می‌پذیریم که دیوان عدالت اداری به این ماجرا رسیدگی کند.
وی یادآور شد: مطالبق قانون، دیوان عدالت اداری زمانی می‌تواند رای به ابطال مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار بدهد که تخلفی رخ داده باشد.

رسیدگی به اشكالات لایحه قانون كار در كمیسیون اجتماعی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص لایحه اصلاح قانون کار گفت: این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و چنانچه ایرادی به آن وارد باشد در‌‌ همان کمیسیون اصلاح و سپس برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس می‌رود.
وی در خصوص اینکه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی معتقدند لایحه ارائه شده از سوی دولت با توافقات آن‌ها همخوانی ندارد گفت: این موضوع صحت ندارد.
عباسی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون کار با حضور و نظر مثبت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مورد تایید وزارت کار تهیه شده و این تشکل‌های سیاسی هستند که به این لایحه ایراد می‌گیرند.
وی تاکید کرد: دولت سعی دارد با هم اندیشی تشکل‌های صنفی قانونی، در خصوص بازبینی قوانین اقدام کند.

سرپرست وزارت كار همچینی در خصوص توسعه سرانه ورزشی کارگران گفت: قبل از انقلاب ۱۹ ورزشگاه وجود داشت که امروز این تعداد به ۲۹۵ ورزشگاه رسیده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فضاهای ورزشی کارگران از ۲۲ هزار متر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر رسیده است، گفت: اگر در سفرهای استانی پروژه‌های تصویب شده به بهره برداری برسند این فضا بیشتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز