خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر سمنان تاكید کرد:

حق عیدی كارگران پیش از پایان سال پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۵۱

موکول کردن پرداخت پاداش عیدی کارگران به سال آینده، باعث بی‌رغبتی کارگران در هنگام کار و در ‌‌نهایت به کاهش تولید خواهد انجامید.

دبیر خانه كارگر سمنان اعلام کرد: پاداش عیدی کارگران بر اساس قانون باید تا پیش از پایان سال پرداخت شود.

حبیب الله محقق در این باره به ایلنا گفت: عیدی کارگران به موجب مصوبه مجلس باید توسط کارفرمایان کارگا‌ه‌ها و کارخانجات تولیدی در ازای یکسال کاری معادل دو ماه پایه حقوق و تا سقف سه ماه در زمان مقرر به کارگران پرداخت شود.

این فعال كارگری با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی سمنان پرداخت پاداش عیدی كارگران را به سال آینده موكول كرده‌اند، اظهار كرد: موکول کردن پرداخت پاداش عیدی کارگران به سال آینده، باعث بی‌رغبتی کارگران در هنگام کار و در ‌‌نهایت به کاهش تولید خواهد انجامید.

به گفته محقق در حال حاضر تعدادی از واحد‌های تولیدی این استان در پرداخت‌‌ حداقل دستمزد تعلل می‌كنند که دستگاه‌های نظارتی می‌بایستی در روزهای پایانی سال نیروی خود را بر پرداخت به موقع دستمزد و حقوق جانبی كارگران متمركز كنند.

دبیر خانه كارگر سمنان با بیان اینکه کاهش قدرت خرید کارگران به آسیب‌های اقتصادی می‌انجامد، افزود: محاسبه و پرداخت درست وبه موقع حقوق و سایر مطالبات قانونی کارگران یکی از عوامل مؤثر در ایجاد رابطه مطلوب بین کارگران و کارفرما است که در شرایط فعلی اقتصادی کشور می‌تواند کار ساز باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز