خبرگزاری کار ایران

کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران پیشنهاد داد:

بكارگیری بازرسان افتخاری جهت رفع سوءاستفاده از بیمه كارگران ساختمانی

در زمینه بازرسی از این بخش از کارگران و موضوع بیمه اجباری احساس می‌کنیم که سازمان تامین اجتماعی نیاز به یاری دارد لذا آمادگی خود را جهت معرفی بازرسان افتخاری اعلام می‌کنیم.

جلسه مشترک میان هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه، رییس این تشكل كارگری آمادگی انجمن‌های صنفی کارگران در سطح کشور را جهت معرفی بازرسان افتخاری به سازمان تامین اجتماعی اعلام و اظهار کرد: بیمه کارگران ساختمانی با تلاشهای زیادی به ثمر رسیده و در راستای تحقق این هدف زحمات بسیاری کشیده شده است.

خادمی‌زاده با بیان اینکه کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور تمایلی به توقف طرح بیمه کارگران ساختمانی ندارد، افزود: در زمینه بازرسی از این بخش از کارگران و موضوع بیمه اجباری احساس می‌کنیم که سازمان تامین اجتماعی نیاز به یاری دارد لذا آمادگی خود را جهت معرفی بازرسان افتخاری اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران نیز در این نشست گفت: نگرانی‌هایی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی از جمله به کارگیری افرادی غیر از کارگران ساختمانی وجود دارد که قطعا استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای انجمنهای صنفی در شناسائی کارگران واقعی در این بخش ضروری به نظر می‌رسد.

در این جلسه همچنین موضوعات متعددی از جمله انتخاب نشدن و حضور نیافتن نمایندگان کارگران در هیات مدیره و هیات امناء، عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی در خصوص وضعیت شرکت شستا، نبود حضور نمایندگان بیمه شدگان در هیات مدیره شرکت‌های وابسته، عدم رعایت سه جانبه گرایی در اجرای برنامه‌های کلان، عدم اجرای ماده۱۰ قانون نوسازی صنایع و عدم اطلاع رسانی از وضعیت نحوه پرداخت بدهی‌های دولت از سوی هیات مدیره سازمان مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز