خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد:

پیشنهاد افزایش حدنصاب ۱۰ روز غیبت مشاغل سخت و زیان‌آور به ۴۵ روز

کد خبر : ۲۱۹۹۲

اعتقاد داریم در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر اگر وحدت رویه وجود داشته باشد موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان کرمان از قصد وزارتخانه متبوعش برای افزایش حد نصاب ۱۰ روز غیبت کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور به ۴۵ روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمان، حسن رحمانی در حاشیه همایش بازرسان کار کار سراسر کشور، در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از کارگران بنا به شرایط سخت محیط‌های کاریشان بیش از ۱۰ روز غیبت دارند که این موضوع در سوابق بیمه مشاغل سخت و زیان آور آن‌ها دچار مشکل می‌کند.
او افزود:: در پیشنهادی که به مسئولین دولت و مجلس ارائه دادیم، خواستار شدیم این ۱۰روز غیبت کارنامه کاری سالانه هر کارگر را به ۴۵ روز تغییر دهند تا در هنگام بازنشستگی برای این کارگران مشکلی پیش نیاید.

رحمانی با اشاره به اینکه در حوزه بازرسی کار نیاز به وحدت رویه است، افزود: اعتقاد داریم در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر اگر وحدت رویه وجود داشته باشد موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان همچنین از وجود ۳ هزارتقاضای بازرسی کار در استان خبر داد و گفت: در سال جاری این کمیته‌های بدوی و تجدید نظر مرتبا تشکیل می‌شد و تعداد این جلسات در قیاس با سال گذشته ۳/۵ برابر رشد داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز