خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهر انتقاد کرد:

بی‌اطلاعی از تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده شهرستان مهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۱

چکیده:‌ «تنها تشکل صنفی کارگران ساختمانی شهرستان مهر از تعداد کارگران بیمه شده این شهرستان بی‌اطلاع است./ عدم همکاری ادارت دولتی با نهاد صنفی کارگران ساختمانی مهر باعث شده است این تشکل کارگری نتواند خدمات مناسبی را به کارگران ساختمانی ارائه دهد.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان «مهر» واقع در استان فارس از عدم ارائه آمار کارگران ساختمانی بیمه شده این شهرستان انتقاد کرد.

«خلیل سجادی» در این باره به ایلنا گفت: اداره تامین اجتماعی، آمار کارگران ساختمانی بیمه شده را در اختیار نهاد صنفی شان قرار نمی‌دهد. به عبارتی، تنها تشکل صنفی کارگران ساختمانی شهرستان مهر از تعداد کارگران بیمه شده این شهرستان بی‌اطلاع است.

وی ادامه داد: اداره تامین اجتماعی بدون دریافت نامه یا مجوز از نهاد صنفی کارگران ساختمانی با بیمه کردن افرادی که از اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد کارت مهارت دریافت می‌کنند باعث شده است بسیاری از کارگران واقعی بیمه نشوند و عده‌ای دیگر که در سایر صنوف مشغول به کارند به جای کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

این فعال صنفی با بیان اینکه اداره فنی و حرفه‌ای مهر هفته گذشته افتتاح شد بیان کرد: اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد که نزدیک‌ترین شهرستان به مهر محسوب می‌شود با نهاد صنفی کارگران ساختمانی مهر همکاری نمی‌کرد. با افتتاح اداره فنی و حرفه‌ای مهر انتظار داریم نسبت به جذب مربی برای آموزش کارگران ساختمانی و صدور کارت مهارت برای آن‌ها زیر نظر نهاد صنفی شان اقدام شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهر در پایان با اشاره به عدم همکاری ادارت دولتی با نهاد صنفی کارگران ساختمانی مهر اظهار داشت: این محدودیت‌ها باعث شده است این تشکل کارگری نتواند خدمات مناسبی را به کارگران ساختمانی ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز