خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری در پارس جنوبی خبر داد:

بدهی پیمانکاری آذر خاک به ۴۰۰ کارگر پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۲۴

چکیده: «شرکت آذر خاک بابت دستمزد و حق بیمه کارگران ۱۰ شرکت پیمانکاری بدهکار است/ تنها یک شرکت تهیه و پخت غذا بابت تامین غذای روزانه نیروهای انسانی شرکت آذر خاک مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان طلبکار است.»

یک فعال مستقل کارگری گفت: شرکت آذر خاک بابت دستمزد و حق بیمه کارگران ۱۰ شرکت پیمانکاری زیرمجموعه‌اش بدهکار است.

«ناصر آغاجری» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: شرکت آذر خاک از پیمانکاران فعال دست اول در منطقه پارس جنوبی است و شرکت‌های پیمانکاری دست دوم و سوم از طریق این شرکت در اجرای پروژه‌های منطقه پارس جنوبی فعالیت دارند.
ابن فعال کارگری افزود: در حال حاضر کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکاری دست دوم و سوم حداقل ۵ ماه دستمزد معوقه از شرکت آذر خاک طلبکارند.
به گفته آغاجری علاوه بر دستمزد کارگران، شرکت آذر خاک از بهمن‌ ماه سال گذشته نیز بابت حق بیمه این کارگران به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.
این فعال صنفی بابیان اینکه تعداد کارگران طلبکار از این شرکت بزرگ پیمانکاری بالغ بر ۴۰۰ نفر است، افزود: این کارگران در شرکت‌های مختلف پیمانکاری کوچک‌تر مشغول فعالیت‌اند.
وی افزود: تنها یک شرکت تهیه و پخت غذا بابت تامین غذای روزانه نیروهای انسانی شرکت آذر خاک مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان طلبکار است.
وی افزود: تاخیر در پرداخت حقوق قانونی کارگران شاغل در پروژه‌های عمرانی زیر مجموعه شرکت آذر خاک در حالی است که گفته می‌شود، شرکت ملی نفت ایران مبلغی در حدود ۲۵ میلیارد تومان به آذر خاک پرداخت کرده است.
این فعال کارگری بابیان اینکه در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند، گفت: نتیجه این وضع اعتراض‌های پراکنده اما مستمر کارگران طلبکار بوده است.
آغاجری در پایان یادآور شد: در منطقه وپژه پارس جنوبی شرایط طاقت فرسای آب و هوایی و قوانین غیر عادلانه روابط کار و بد حسابی کارفرمایان باعث شده تا نیروهای انسانی تحت فشار مضاعف قرار بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز