خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس انرژی:

بورس انرژی در فاز سوم بین المللی می شود

asdasd

مدیرعامل بورس انرژی گفت: عرضه کنندگانی که به سیستم انتقال برق متصل باشند، می توانند در بورس انرژی به عرضه محصولات خود بپردازند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: در کمتر از دو ماه، بسترهای لازم برای انجام معاملات بورس انژی با محوریت برق در کشور فراهم می شود.

به گزارش ایلنا، شاپور محمدی با اشاره به اینکه تمام زیر ساخت های مقرراتی و نرم افزاری بورس انرژی فراهم شده است، اظهار داشت: تا دو ماه آینده بورس انرژی با معامله برق آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فراورده های مختلفی در حوزه برق قابل عرضه در بورس انرژی است، تصریح کرد: از جمله این محصولات می توانیم به حق اشتراک، حق انتقال، ظرفیت مازاد نیروگاهها و ابزارهای مالی که در این حوزه تعریف شده اند، اشاره کرد.

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به اینکه برق فیزیکال (منجر به تحویل) برای شروع در بورس انرژی مورد معامله قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در حوزه معاملات مالی برق اقداماتی صورت گرفته است تا با تطبیق موازین شرعی، ابزارهای مالی نیز در بورس انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی گفت: در دنیا معاملات مالی برق منجر به تحویل نمی شود و این مبادلات از نظر موازین شرعی با مشکل مواجه است از اینرو با توجه به اینکه در بورس کالا قرار داد آتی وجود دارد که می تواند منجر به تحویل در آینده شود در تلاش هستیم تا معاملات مالی برق را بر اساس آن، راه اندازی کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درخصوص امکان ورود عرضه کنندگان خارجی به بورس انرژی اظهار داشت: عرضه کنندگانی که به سیستم انتقال برق متصل باشند، می توانند در بورس انرژی به عرضه محصولات خود بپردازند.

مدیرعامل بورس انرژی با تاکید بر اینکه ایران با کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان دارای مبادلات در حوزه برق است، خاطرنشان کرد: بعد از راه اندازی معاملات در حوزه فیزیکی، فاز سوم به معاملات بین المللی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: زمانی که فاز سوم یعنی مبادلات بین المللی در بورس انرژی راه اندازی شود هماهنگی های لازم برای معاملات ارزی با بانک مرکزی هم انجام خواهد شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز