خبرگزاری کار ایران

درج 4 شرکت در بازار پایه فرابورس

کد خبر : ۷۵۵۸۲

در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی اجاره امید 45 هزار و 840برگه،مشارکت نفت فصلی 32هزارو 150برگه و گواهی سپرده انصار 30هزار و 685 برگه داشتند.

4 شرکت بانک قرض الحسنه رسالت، سیمان لارستان،آلومتک و پرمیت در بازار پایه فرابورس درج شدند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی فرابورس ایران، به استناد تبصره "ب" ماده 99قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس،4شرکت بانک قرض الحسنه رسالت،سیمان لارستان،آلومتک و پرمیت از 4خرداد در فهرست نرخ های بازار پایه درج شدند.

این شرکتهای به ترتیب در حوزه واسطه گری های مالی و پولی،تولید سیمان،آهک، گچ، فلزات اساسی ومحصولات کانی غیر فلزی فعالیت می کنند.   

همچنین در جریان معاملات امروز بازارهای فرابورس، سرمایه گذاران 111 میلیون سهم و اوراق را در 9هزار و 170نوبت به ارزش 543 میلیارد ریال جابجا کردند. در میان شرکتهای فرابورسی موسسه اعتباری توسعه در بازار پایه بیشترین حجم معاملات را داشت به طوری که 80 میلیون سهم این شرکت در معاملات توافقی بازار پایه تغییر مالکیت داد. از سوی دیگر کمترین حجم معاملات به توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد  اختصاص داشت  و 200سهم آن توسط سهامداران معامله شد.

افزون براین سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها،سبحان دارو،پخش البرز،سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و پالایش نفت شیراز بیشترین رشد قیمت را داشتند و بیشترین کاهش قیمت نصیب بیمه میهن و عمران و توسعه شاهد شد. 

همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی اجاره امید 45 هزار و 840برگه،مشارکت نفت فصلی 32هزارو 150برگه و گواهی سپرده انصار 30هزار و 685 برگه داشتند.

طبق پیام ناظر بازار، نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم و همچنین نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور، پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد. در همین حال نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت به منظور تامین مالی شرکت هواپیمایی ماهان،پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق، معامله شد.

 در عین حال امروز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بین 0.1تا 2.6درصد رشد داشت؛ به طوریکه هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بهمن 89  با بیشترین رشد  به نرخ 504 هزار ریال رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز