خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس بورس فلزات:

تقاضا برای محصولات فولادی بیش از عرضه است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۶۰

در این میان اگرچه افزایش قیمت معقول است، اما به دلیل عدم عرضه مناسب و صحیح کالا به متقاضیان و مصرف‌کنندگان، قیمت‌های کاذبی در بازار به وجود آمده است؛ چراکه بر طبق اصل بازار هرگاه عرضه کمتر از تقاضا باشد، تعادل قیمت‌ها بر هم می‌خورد.

یك كارشناس بورس فلزات گفت: تقاضا برای محصولات فولادی بیش از عرضه است.

محمود رضا الهی فر در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تشریح وضعیت فعلی بازار فولاد و محصولات فولادی گفت: هم اکنون به دلیل برهم خوردن عرضه و تقاضا و امتناع برخی تولیدکنندگان از عرضه کالا در بورس، و تقاضای بالا برای فلزات قیمت ها تا حدودی افزایشی شده است.

وی در خصوص وضعیت خرید و فروش فولاد در بورس كالا افزود: برای فردا قیمت میلگرد 1790 تومان در نظر گرفته شده كه ممكن است با افزایش 5 درصدی همراه شود.

وی اظهار داشت: برخی کارخانجات تولیدی نیز، تمام تولیدات خود را عرضه نکرده و تنها مقدار کمی از تولیدات خود را در تابلو بورس عرضه می‌کنند که این امر، تقاضای کاذب بوجود آورده و خارج از بورس، معامله آهن رونق گرفته است.

به گفته الهی فر، در این میان اگرچه افزایش قیمت معقول است، اما به دلیل عدم عرضه مناسب و صحیح کالا به متقاضیان و مصرف‌کنندگان، قیمت‌های کاذبی در بازار به وجود آمده است؛ چراکه بر طبق اصل بازار هرگاه عرضه کمتر از تقاضا باشد، تعادل قیمت‌ها بر هم می‌خورد.

الهی فر در تشریح وضعیت بازار در روزهای آینده گفت: به دلیل اینکه به لحاظ موجودی کالا کسری در کشور وجود ندارد و تنها اشکال در شیوه عرضه است، به نظر می رسد که اگر عرضه و تقاضا به حالت سابق و عادی برگردد، بازار رنگ آرامش به خود می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز