خبرگزاری کار ایران

کودکان اماراتی، معامله گرانی واقعی

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۲۴

بورس اوراق بهادار دوبی با ارائه کارت های اعتباری و کد سهامداری به کودکان مشتاقی که علاقمند به سرمایه گذاری هستند، روحیه سرمایه گذاری را از دوران ابتدایی زندگی در آنها تقویت می کند.

بورس اوراق بهادار دوبی به منظور تشویق کودکان به سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار، برنامه ای مدون را برای این قشر جوان ترتیب داده است.

به گزارش ‌ایلنا، بورس اوراق بهادار دوبی با ارائه کارت های اعتباری و کد سهامداری به کودکان مشتاقی که علاقمند به سرمایه گذاری هستند، روحیه سرمایه گذاری را از دوران ابتدایی زندگی در آنها تقویت می کند.

بر اساس این گزارش، این کارت های اعتباری که iVestor Shabab نام دارد برای افراد زیر 21 سال طراحی شده است تا از این طریق بازار دوبی بتواند دانش مالی را در کودکان ارتقا داده و مسئولیت هزینه ها را بر عهده آنها بگذارد.

کسانی که برای داشتن این کارت ثبت نام می کنند می توانند به راحتی با داشتن کدهای معاملاتی هر روزه در بازار سهام این کشور خرید و فروش کنند.

بر این اساس، این برنامه های تشویقی قسمتی از برنامه های بورس دوبی برای افزایش علاقمندی کودکان به مسائل مالی از دوران دبستان است.

این در حالی است که، هر ساله هزاران دانش آموز از بورس دوبی دیدن می کنند و این نهاد، با در اختیار گذاشتن کارت های ساختگی به آنها، دانش آموزان را به معامله تشویق می کند و دانش آموزان در حالی به معاملات مشغول می شوند که از دیگر همکلاسی های آنها به عنوان رقیب آنها استفاده می شود.

علی آل هاشمی، رئیس بورس دوبی در این خصوص اظهار داشت: با طراحی کارت های شباب در نظر داریم که روابط ما با کودکان تنها محدود به بازدیدهای آنها از بازار و معامله های صوری نشود.

این کارت ها به دارنده آن امکان می دهد که تا سن 21 سالگی با عضویت در بورس دوبی، هر روزه امکان خرید و فروش را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، این کارت به پدر و مادرانی که با کمک کارت های کودکان خود اقدام به خرید و فروش می کنند این امکان را می دهد که با خرید و فروش سهام، بدون این که در انتظار دریافت چک خود باشند سود سهم خود را به صورت آنی از کارت شباب کودکان دریافت کنند.

رئیس بورس دوبی افزود: از دیگر مزایای این کارت ها این است که علاوه بر سهولت در خرید و فروش سهام، با اعلام مانده حساب می توانند به راحتی به مدیریت هزینه های خود بپردازند.

وی ادامه داد: نوجوانان و کودکان اماراتی بسیار علاقمند به ورود به بازار سهام این کشور هستند و بیشتر مایلند تا شغلی دائم در این بازار داشته باشند.

وی در پایان در خصوص نگرانی خانواده ها از نحوه خرید و فروش کودکان خاطر نشان کرد: اما برای خانواده هایی که می خواهند از صورت حساب و نحوه خرج کردن کودکان خود آگاه شوند، در صورت تمایل، صورت حسابی را از وضعیت حساب فرزندان، برای آنها ارسال می کنی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز