خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

آغاز معاملات بورس انرژی در بهمن ماه

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۲۶

محمدی علت تاخیر راه اندازی بورس انرژی را وجود نقص در مدارك وزارت نفت عنوان كرد و گفت: در خصوص مسائل فنی و محاسبات سود پایان دوره مواردی وجود داشت كه مرتفع شد.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: معاملات بورس انرژی به صورت رسمی از بهمن ماه آغاز می‌شود.

شاپور محمدی، مدیرعامل بورس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: معاملات آزمایشی بورس انرژی با محوریت برق از ۲ ماه گذشته در ساختمان حافظ آغاز شده بود و شروع این دادوستد‌ها بیشتر جنبه تست مسائل نرم افزاری و سخت افزاری داشت.

وی در خصوص معاملات بورس انرژی به صورت رسمی افزود: هم اکنون نرم افزار و مقررات بورس انرژی تکمیل شده و تامین نقدینگی توسط وزارت نیرو انجام شده است که با این اقدامات بستر‌های لازم برای معاملات بورس انرژی را فراهم کرده و این بورس به صورت رسمی در بهمن ماه آغاز به کار می‌کند.

محمدی با بیان اینکه تلاش می‌شود معاملات سلف نفتی همزمان با معاملات برق در بورس انرژی انجام شود گفت: امیدواریم معاملات برق و سلف نفتی به صورت همزمان در بهمن ماه در بورس انرژی انجام شود.

محمدی علت تاخیر راه اندازی بورس انرژی را وجود نقص در مدارک وزارت نفت عنوان کرد و گفت: در خصوص مسائل فنی و محاسبات سود پایان دوره مواردی وجود داشت که مرتفع شد.

مدیر عامل بورس انرژی در خصوص راه اندازی فاز دوم معاملات بورس انرژی افزود: قرار دادهای فیوچر و مقررات آن هم اکنون جاری است اما در صورت تکمیل شدن مقررات در حوزه آپشن بازار مشتقه محصولات نفتی سال آینده راه انداری می‌شود.

وی در خاتمه گفت: معاملات آزمایشی بورس انرژی که از آذر و دی ماه آغاز شده بود با موفقیت به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز