خبرگزاری کار ایران

معاون سابق بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بهبود بازار پولی مستلزم ساماندهی درآمد نفتی است

نباید اقتصاد و درآمدهای نفتی را به هم قفل کنیم، زیرا شاهد بوده‌ایم که طی تاریخ ۲۰‌ساله گذشته، افت و خیز درآمدهای نفتی به شدت در بودجه اثرگذار بوده و سیاست‌های اقتصاد کلان را دچار تزلزل کرده است.

معاون سابق بانک مرکزی در دوران اصلاحات، سالم سازی و بهبود بازار مالی و پولی کشور را مستلزم مكانسیم ساماندهی یهینه درآمد‌های نفتی از سیاستگذاری پولی و مالی کشور اعلام کرد.

اکبر کمیجانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به کسری بودجه سال جاری گفت: نباید اقتصاد و درآمدهای نفتی را به هم قفل کنیم، زیرا شاهد بوده‌ایم که طی تاریخ ۲۰‌ساله گذشته، افت و خیز درآمدهای نفتی به شدت در بودجه اثرگذار بوده و سیاست‌های اقتصاد کلان را دچار تزلزل کرده است.

وی تصریح کرد: دولت با بهره‌گیری از تجربیات دیگر کشور‌ها و همچنین تجربیات نا‌موفقی که در گذشته در فعالیت‌های اقتصادی کشور وجود داشته، باید واگذاری‌ها را سرعت ببخشد و بر همین اساس، کوچک کردن اندازه دولت به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه توسعه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

معاون سابق بانک مرکزی، سالم سازی و بهبود بازار پولی و مالی کشور را منوط به برنامه‌ای بلند مدت برای جداسازی و ساماندهی بهینه درآمد های نفتی ذکر کرد و بیان داشت: در واقع، مصوبات دولت باید در بخش پولی و ارزی به نوعی انعکاسی از یک کارکرد موفق نسبی سیاست‌های پولی، مالی و ارزی خارج از محدوده درآمد‌های نفتی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز