خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شركت پالایش نفت تهران اعلام كرد:

كاهش Eps‌ شركت پالایش نفت تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷

سود هر سهم شركت پالایش نفت تهران تا پایان سال 91 رقمی به ارزش 10 هزار و 305 ریال پیش بینی شده است.

مدیر عامل شركت پالایش نفت تهران گفت: با ورود واحد های جدید به مدار Eps‌ شركت پالایش نفت تهران كاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر بابایی در جلسه معارفه شركت پالایش نفت تهران به سهامداران كه با تاخیر 1 ساعته آغاز شد اظهار داشت: با توجه به نیازهاى بازار داخلى به فراورده هاى نفتى احداث این پالایشگاه از سال 1344 آغاز و در تاریخ 1347 تكمیل شد، ظرفیت اولیه این پالایشگاه 85 هزار بشكه در روز بود كه با انجام تغییراتى در طراحى آن در سال 1355 ظرفیت آن به 125 هزار بشكه در روز افزایش یافت.

بابایی گفت: خوراك هر دو پالایشگاه از طریق دو خط لوله 24 و 26 اینچ از حوزه نفتى مارون و اهواز تامین می شود.

وی ادامه داد: با ورود واحد های جدید به مدار سود شركت كاهش یافته است و در صورتی كه افزایش قیمتی صورت نگیرد Eps‌ شركت پالایش نفت تهران در سالهای آتی نیز نزولی خواهد بود.

بابایی با مقایسه قیمت هر بشكه نفت خام طی سالهای 89 و 90 گفت: در سال 89 قیمت هر بشكه نفت خام 812 هزار و 332 ریال بود در حالی كه در سال 90 قیمت آن به 1 هزار و 162 هزار و 34 ریال افزایش یافت اما در حال حاضر قیمت نفت سفید 860 تا 870 تومان است كه نرخ خوراك و محصولات بستگی به نرخ ارز مرجع دارد و شركت پالایش نفت تعیین كننده اصلی قیمتها است و هر تغییری در قیمتها منجر به سود یا ضرر این شركت می شود.

وی با اشاره به پیش بینی سود هر سهم این شركت افزود: سود هر سهم شركت پالایش نفت تهران تا پایان سال 91 رقمی به ارزش  10 هزار و 305 ریال پیش بینی شده است.

شایان ذكر است؛ شركت پالایش نفت شهید تندگویان تهران در 15 كیلومترى جنوب تهران واقع شده و مشتمل بر دو پالایشگاه جنوبى شماره 1 و شمالى شماره 2 است، شركت پالایش نفت تهران با سرمایه 61 میلیارد و 220 میلیون ریال، 3 میلیون و 61 هزار سهم خود را امروز  چهارشنبه 19 مهر ماه در بازار دوم عرضه می كند، در عرضه اولیه سقف خرید برای هر كارگزاری به همراه تمام شعب 37 هزار سهم و برای هر معامله گر بر خط 100 سهم تعیین شده است.

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز