خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه املاك كشور در گفتگو با ایلنا:

كاهش 3الی 40 درصدی قیمت مسكن در شهرهای بزرگ

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۴

بازار اجاره‌بها نیز از بازار خرید و فروش تبعیت كرده است و در این بازار هم شاهد كاهش قیمت‌ها بدون اعمال شرایط تعزیراتی هستیم/با حماسه سیاسی كه در خردادماه امسال رقم خورد، آرامش مثبتی به جامعه و بازار مسكن داده شد كه امیدواریم با كمك ثبات اقتصادی این آرامش ادامه دار شود.

رییس اتحادیه املاك كشور از كاهش بهای مسكن طی هفته‌اخیر خبر داد.

مصطفی‌قلی خسروی رئیس اتحادیه املاك كشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بااشاره به روند كاهش بهای مسكن طی هفته‌های اخیر گفت: طی دو هفته گذشته بازار مسكن هر روز شاهد كاهش قیمت خریدو فروش مسكن است و این روند همچنان هم ادامه دارد.

وی افزود: براساس آمار در شهرهای بزرگ این كاهش قیمت بین 3 الی 40 درصد بوده است.

رئیس اتحادیه املاك اظهارداشت: بازار اجاره‌بها نیز از بازار خرید و فروش تبعیت كرده است و در این بازار هم شاهد كاهش قیمت‌ها بدون اعمال شرایط تعزیراتی هستیم.

وی در پاسخ به ایلنا در مورد احتمال برگشت قیمت‌ها به حالت صعودی اظهار داشت: اگر ثبات ارز و طلا مجددا دچار مخاطره شود مطمئنا بازار به مسیر قبلی خود برخواهد گشت و به نسبت آن‌هم قیمتها روند صعودی خواهد گرفت.

خسروی افزود: یكی از مواردی كه ممكن است باعث افزایش قیمت‌ها شود عدم عرضه و بهم‌خوردن عرضه و تقاضا است، زمین نه تولیدی است نه وارداتی لذا ما محكوم به ساخت هستیم چراكه در غیر این صورت قیمت‌ها دوباره بالا خواهد رفت.

وی خاطر نشان كرد: درحال حاضر جو روانی مثبت بربازار مسكن حاكم است، با حماسه سیاسی كه در خردادماه امسال رقم خورد، آرامش مثبتی به جامعه و بازار مسكن داده شد كه امیدواریم با كمك ثبات اقتصادی این آرامش ادامه دار شود.

رئیس اتحادیه املاك در پایان سخنان خود اظهارداشت: ما در یك اقدام جالب با كارد‌ان‌های فنی‌تفاهم‌نامه‌ای امضا كردیم كه از نیمه دوم سال اجرایی خواهد شد، براساس این تفاهم نامه از این پس هركس خواهان تعیین قدمت مصالح و ساختمان خود باشد باید از این كاردان‌ها كمك بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز