یادداشت/
یک تجربه تلخ از خدمات پس از فروش سامسونگ
آیا اتلاف وقت و سرمایه مشتریان برای شرکت سامسونگ و اعتبار خود اهمیتی دارد یا خیر؟! چرا نباید شرکتهای خدمات مشتریان و این بار خصوصا سامسونگ حقوق واقعی مشتری را رعایت و آن را ادا كند.
چندی پیش یک گوشی سامسونگ مدل ADVANCE با ضمانت نامه مایکروتل از بازار موبایل ایرانیان خریداری کردم.
در همان روز نخست به دلیل عدم نگهداری شارژ و سایر مشکلات متوجه ایرادات گوشی شده و فردای آن روز پس از تماس با شرکت همراه سرویس خاورمیانه گوشی تحویل شرکت شد که اشکالات مرتفع شود.
پس از سه روز به ما اطلاع دادند که گوشی اشکال سخت افزاری دارد و باید تعویض شود موضوع تعویض گوشی بیش از 12 روز به طول کشید و پس از پیگیری های فراوان گوشی جدیدی با همان مارک داده شد.
دوباره مجدداً گوشی جدید که این بار ضمانت نامه سامتل را داشت با مشکلات جدید در تایپ پیامک و ثبت و ضبط دوربین و صدا روبرو شد.
این موضوع باعث شد برای چهارمین بار مراجعه و از اینکه چگونه می توان یک گوشی پر تبلیغ و معتبر نظیر سامسونگ که 910 هزار تومان بابت خرید آن پول داده شده است این گونه دچار مشکل شود با مدیر مربوطه بحث و گفت و گو شد!!
به نظر میرسید که گوشی را پس از تعمیر با تعویض ضمانتنامه سام تل به جای مایکروتل تحویل داده اند!!
آیا خدمات این گونه در شان و متضمن تضمین برند مارک معروف سامسونگ در ایران است؟!!
چرا باید سرویس دهی و خدمات پس از فروش در کشور ما این گونه باشد!! آیا نباید مراجع نظارتی و بویژه رسانهها مدافع حقوق مشتریان باشند؟!
آیا اتلاف وقت و سرمایه مشتریان برای شرکت سامسونگ و اعتبار آن اهمیتی دارد یا خیر؟! چرا نباید شرکتهای خدمات مشتریان و این بار خصوصاً سامسونگ حقوق واقعی مشتری را رعایت و آن را ادا كند.
آیا اگر در یک کشوری که به حقوق مشتریان اهمیت می دهند این گونه میشد به راحتی با احساس و حق مشتری تساهل صورت می گیرد!!؟
امیدوارم مسوولان شرکت سامسونگ و نیز شرکت همراه سرویس خاورمیانه پاسخ مناسبی به این تضییع حق بدهند و سریعاً آن را جبران کنند.
محمد خجسته نیا
مدیر سابق روابط شركت مخابرات استان تهران