خبرگزاری کار ایران

مدیركل سرمایه گذاری و امور بین الملل راه آهن تشریح كرد:

جزییات یازدهمین اجلاس روسای راه آهن مجمع منطقه ای خاورمیانه (UIC)

کد خبر : ۶۸۳۷۱

پیگیری و بررسی پروژه ها به منظور اتصالات ریلی بین كشورها از جمله كارهای مهم انجام شده در این دفتر است كه با بررسی وضعیت موجود راه آهن های خاورمیانه و طرح های آتی به منظور توسعه این خطوط در كشورها به اعضا ارایه می كند.

مدیركل سرمایه گذاری و امور بین الملل راه آهن، تدوین برنامه های مدون برای سالهای 2013-2014 و بررسی فعالیت های صورت گرفته توسط راه آهن های عضو و همچنین بررسی درخواست عضویت های جدید را از جمله اقدامات قابل توجه یازدهمین اجلاس روسای راه آهن مجمع منطقه ای خاورمیانه (UIC) برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس نظری مدیركل سرمایه گذاری و امور بین الملل در خصوص برگزاری یازدهمین اجلاس روسای راه آهن مجمع منطقه ای خاورمیانه (UIC) گفت: در این اجلاس مقامات اتحادیه بین المللی راه آهن (UIC)، روسای راه آهن ها و مدیران عامل شركت های عضو مجمع منطقه ای خاورمیانه UIC و نیز مقامات ریلی از كشورهای عضو حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس درتاریخ 15 و 16 اردیبهشت ماه سالجاری افزود: این اجلاس به میزبانی راه آهن ج.ا.ایران و دراصفهان برگزار خواهد شد.

نظری از ارایه گزارشی در مورد میزان پیشرفت و توسعه راه آهن های دنیا و فعالیت های صورت گرفته دراین اجلاس توسط رییس اتحادیه بین المللی راه آهن ها ژان پییر لوبینو خبر داد و تصریح كرد: همچنین در این اجلاس روسای راه آهن های مجمع منطقه ای خاورمیانه گزارشی را از آخرین وضعیت پیشرفت های ریلی در راه آهن های متبوع خود ارایه خواهند داد.

وی با توجه به اقدامات انجام شده در دفتر منطقه ای مجمع واقع در تهران گفت: كلیه فعالیت های انجام شده در یكسال اخیر توسط این دفتر طی گزارشی دراین اجلاس ارایه و برنامه های توسعه ای برای اعضا در قالب صورت جلسه ای به همه اعضا اعلام خواهد شد.

مدیركل سرمایه گذاری و امور بین الملل راه آهن با اشاره به اینكه كلیه امور هماهنگی مربوط به راه آهن های خاورمیانه با اتحادیه بین المللی دنیا از طریق دفتر تهران انجام می شود، تصریح كرد: پیگیری و بررسی پروژه ها به منظور اتصالات ریلی بین كشورها از جمله كارهای مهم انجام شده در این دفتر است كه با بررسی وضعیت موجود راه آهن های خاورمیانه و طرح های آتی به منظور توسعه این خطوط در كشورها به اعضا ارایه می كند.

وی با بیان اینكه توسعه خطوط ریلی منطقه ای و بین المللی منافع مشترك برای كشورهای عضو دارد خاطرنشان كرد: در این اجلاس برنامه ریزی های لازم برای اجرا در سالهای 2013 و 2014 تدوین خواهد شد ضمن اینكه بیش از 90 درصد برنامه ریزی های تدوین شده برای راه آهن های منطقه در سال 2012 اجرا شده است.

نظری از بررسی عضویت های جدید به عنوان یكی از موارد مورد بحث در این اجلاس یاد كرد و گفت: در حال حاضر كشور افغانستان با توجه به تلاش های صورت گرفته در زمینه توسعه خطوط ریلی خود برای عضویت در این مجمع درخواست داده و در كنار آن نیز درخواست 3 شركت ایرانی متشكل از 2 هلدینگ حمل و نقل ریلی و شركت سینا ریل پارس برای عضویت در این مجمع بررسی خواهد شد.

به گفته وی به منظور عضویت كشور عمان در این مجمع مذاكراتی در حال پیگیری است.

نظری در ادامه بحث توسعه وب سایت منطقه ای خاورمیانه را مدنظر قرار داد و گفت: این سایت به عنوان یك منبع اطلاعاتی قابل توجه مورد نظر دست اندركاران ریلی در اروپا،آمریكا و خاورمیانه است.

مدیركل سرمایه گذاری و امور بین الملل تهیه نقشه راه آهن های خاورمیانه را یكی دیگر از اقدامات قابل توجه توسط دفتر منطقه ای مجمع خواند و تصریح كرد: با مطالعات انجام شده كلیه خطوط موجود، خطوط در دست احداث و مطالعه راه آهن های خاورمیانه در این نقشه لحاظ شده است.

نظری همچنین از تهیه بانك اطلاعاتی متشكل از اطلاعات كارشناسی توسط متخصصان خبره در حوزه زیر بنا،ایمنی و ناوگان راه آهن های منطقه خبر داد و گفت: این مهم به عنوان یك سند جامع در اختیاركشورهای عضو قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز