خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره شرکت شاتل:

بی عدالتی‌ها، ضربات سهمگینی به بدنه شرکت‌های PAPوارد کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۱۷

بی‌عدالتی در برخی محدودسازی پروتکل‌ها و سرویس‌های اینترنتی و فیلترینگ، تورم، تحریم‌های اقتصادی و دامپینگ شرکت مخابرات ایران از جمله چالش‌های شرکت‌های اینترنتی است.

شانه ساززاده، عدم ارایه امکانات لازم برای گسترش ارایه خدمات اینترنتی به مشترکان، بی‌عدالتی در برخی محدودسازی پروتکل‌ها و سرویس‌های اینترنتی و فیلترینگ، تورم، تحریم‌های اقتصادی و دامپینگ شرکت مخابرات ایران را از جمله چالش‌های شرکت‌های اینترنتی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن شانه ساززاده، رییس هیات مدیره شرکت آریا رسانه تدبیر، در گردهمایی بزرگ این گروه به چالش‌های درونی و بیرونی که با آن‌ها مواجه است اشاره کرد و گفت: برخی از چالش هایی که شاتل با آن‌ها روبرو است چالش‌هایی است که خارج از حیطه اختیارات ما بوده اما برخی دیگر از این چالش‌ها، چالش‌هایی هستند که‌ از درون با آن مواجه هستیم.

وی گفت: شاتل با چالشی هم‌چون سطح مهارت نیروی انسانی مواجه است که در طی سه سال گذشته با تمرکزی که در این بخش داشته است در حال توسعه کیفی و کمی نیروهای ماهر خود است که البته با وجود سرآمدی در بازار هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده‌ایم.

وی با اشاره بر نوآوری‌های شاتل در ارایه خدمات تصریح کرد: شاتل همواره شرکتی نوآور در ارایه خدمات بوده که می توان به ارایه سرویسADSL2+ اشاره کرد که شاتل اولین ارایه‌دهنده این سرویس در کشور بود.

رییس هیات مدیره شاتل در خصوص چالش‌های بیرونی که این شرکت با آن‌ها مواجه است به رقابت غیرعادلانه این شرکت با شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه رقیب ما به جای تمرکز بر افزایش کیفیت به کاهش قیمت اقدام کرده و دامپینگ می‌کند كه چنین رفتارهایی می‌تواند به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ضربه محکمی وارد کند.

شانه ساززاده تورم اقتصادی که سال گذشته کشور به شدت با آن مواجه بود را از دیگر چالش‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: این تورم‌ها باعث شده حاشیه سود شرکتهای اینترنتی کاهش یافته و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی باعث شده مردم از حداقل سرویس‌ها بهره ببرند.

وی ادامه داد: از دولتمردان انتظار داریم با توجه به نیاز مبرم کشور به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اپراتورها را حمایت کنند تا اپراتورها بتوانند با قدرت حرکت کرده و حتی در عرصه‌های جهانی هم وارد شده و بازار خارجی داشته باشند.

وی گفت: از سوی دیگر برخی از مصوبات مانند مصوبه 106 شورای رقابت مبنی بر این که درعرصه ارایه خدمات اینترنتی درمناطقی ازکشور که شرکت‌های (PAP) آمادگی فعالیت دارند، شرکت مخابرات مجاز به بهره‌برداری‌ بیش از ده درصد (10%) ازظرفیت بازار نخواهد بود، مسکوت مانده واز سوی دیگر شاتل امکان توسعه در تهران را به دلیل عدم همکاری مخابرات استان تهران ندارد.

وی ضعف رگولاتوری و شورای رقابت در پی‌گیری تخلفات اپراتورها را از دیگر مشكلات عنوان و تصریح کرد: گاهی مدارک تخلفات فاحشی که ما به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می‌کنیم رسیدگی نمی‌شود و یا روند رسیدگی بسیار کند است.

شانه ساززاده به مسایلی که شاتل در بحث فیلترینگ با آن‌ها مواجه است نیز اشاره کرد و گفت: با بی‌عدالتی در بحث فیلترینگ مواجه هستیم به طوری‌که برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی امکان استفاده از برخی پروتکل‌ها را به مشتریان خود می‌دهند اما این سرویس‌ها بر روی پهنای باند شاتل محدود شده است، و این موضوع شایبه‌ای برای برخی مشتریان ما به وجود آورده که شاتل برای سودجویی بیشتر اقدام به بستن این سایت‌ها کرده و خدمات پشتیبانی شاتل هر روزه با چنین شکایاتی از سوی مشترکان مواجه هستند.

رییس هیات مدیره شاتل در پایان با بیان این که هر روز در حوزه مدیریتی شاتل با حوادثی مواجه هستیم اما شاتل مشتریان خود را با چنگ و دندان حفظ می‌کند و این موفقیت‌ها را مدیون نیروی انسانی وفادارمان هستیم، خاطر نشان کرد: حفظ رتبه اول ساده نیست اما با اعتقاد راسخ که داریم امسال نیز با موفقیت‌های چشم‌گیر مواجه خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز