خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

مخاطبان تولیدات داخلی گیم افزایش می یابد

کد خبر : ۱۶۳۵۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش تولیدکنندگان بازی های رایانه ای داخلی برای جذب مخاطب به عرصه گیم داخلی اشاره کردو توضیح داد: بازی رایانه ای باید با زبان کودک ونوجوان و مطابق با سلیقه آن ها تولید شود تا بتواند ظرفیت مناسبی همراه با آموزش را برای گروه سنی کودک ونوجوان فراهم آورد.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت که برپایی نمایشگاه استانی در قم دستاوردهای مهمی را در عرصه گیم کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لاله افتخاری به اعمال رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: تولیدات فرهنگی همچون آثار سینمایی وبازی‌های رایانه‌ای باید بر اساس گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسالان رده بندی سنی شود چرا که به دلیل تاثیرگذاری مستقیم بر روی ذهن و روحیه کودکان و نوجوانان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: بازی رایانه‌ای اگر بدون توجه به گروه سنی ساخته شود به دلیل نبود درک صحیح، وجودهیجانات در بازی، صحنه‌های اکشن و مسایل خانوادگی، برای گروه سنی کودک و نوجوان هیچ جاذبه‌ای را به همراه نخواهد داشت و همین امر عامل دفع بازی‌های رایانه‌ای در این گروه سنی را به وجود خواهد آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای داخلی برای جذب مخاطب به عرصه گیم داخلی اشاره کرد و توضیح داد: بازی رایانه‌ای باید با زبان کودک ونوجوان و مطابق با سلیقه آن‌ها تولید شود تا بتواند ظرفیت مناسبی همراه با آموزش را برای گروه سنی کودک ونوجوان فراهم آورد.

وی حضور بخش خصوصی در عرصه گیم کشور را نیاز بازار داخلی دانست و توضیح داد: دولت با نظارت بر عملکرد بخش خصوصی و همچنین هدایت بخش تولید در زمینه فرهنگسازی همراه با سرگرمی می‌تواند در رشد و پویایی صنعت گیم کشور نقش آفرین باشد.

افتخاری به برپایی سومین نمایشگاه استانی بازی‌های رایانه‌ای در استان قم اشاره کرد و افزود: قم با توجه به قرارگیری جغرافیایی و مهاجرت گروه‌های مختلف با گویش متفاوت برای ادامه تحصیل از دیگر نقاط کشور دارای اهمیت بیشتری است وبه طور یقین برپایی رویداد فرهنگی همچون گیم در این استان با استقبال فراوان روبه رو خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانیون و طلبه‌های که از دیگر کشور‌ها برای ادامه تحصیل به این استان مهاجرت کرده‌اند می‌توانند عامل مهم درمعرفی بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در دیگر کشور‌ها نیزباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز