خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل راه آهن خبر داد:

افزایش 50درصدی ظرفیت جابجایی بار در مسیر بافق - بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۴۶

با اجرای پروژه تزرج-بندرعباس کل مسیر بافق - بندرعباس دو خطه شده و امکان صادرات و ترانزیت کالا از مسیر هرمزگان و همچنین حمل و نقل ترکیبی تقویت می شود.

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: با تراک‌‌بندی و اجرای سیستم atc و ctc در محور بافق - بندرعباس ظرفیت مسیر به بیش از 40 میلیون تن می رسد.

به گزارش ایلنا، عبدالعلی صاحب محمدی  معاون وزیر راه و شهرسازی، در مراسم افتتاح پروژه خط دوم راه آهن تزرج- بندرعباس که با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این پروژه به طول 180 کیلومتر ظرف مدت 11 ماه اجرا شد که این امر نشان می دهد پروژه به لحاظ کیفی، زمانبندی و هزینه ای با تلاش همکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیمانکاران و مشاوران داخلی به خوبی هدایت شده و امروز به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی با اجرای این پروژه کل مسیر بافق - بندرعباس دو خطه شده و امکان صادرات و ترانزیت کالا از مسیر هرمزگان و همچنین حمل و نقل ترکیبی تقویت می شود.

صاحب محمدی با بیان اینکه این مهم درنوع خود قدم بلندی محسوب می شود، تصریح کرد: با احداث این خط 10 میلیون تن به ظرفیت حمل بار در مسیر بافق - بندرعباس افزوده شده و بیش از 50 درصد ظرفیت مسیر ارتقا می یابد.

مدیرعامل راه آهن در خصوص برنامه های راه آهن برای افزایش مسیر ترانزیت در کشور گفت: در حال حاضر 2 خط در کنار دریای خزر از شرق به غرب درحال احداث است.

وی افزود: در این حوزه عملیات اجرایی مسیر قزوین- رشت- آستارا- آذربایجان در دست اقدام است که با بهره برداری از این مسیر و شکل گیری کریدور شمال- جنوب از بندرعباس تا اروپا، ظرفیت برای جابجایی سالانه 20 میلیون تن بار از این مسیر ایجاد می شود.

مدیرعامل راه آهن در خصوص خط شرق دریای خزر نیز تصریح کرد: طبق توافق 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران، این مسیر به طول 900 کیلومتر در حال اجراست که هم اکنون 750 کیلومتر آن به اتمام رسیده و مابقی آن ظرف 8 تا 9 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

طرح احداث خط دوم راه آهن تزرج- بندرعباس از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به استان هرمزگان است و از مزایای این طرح می توان به افزایش 100 درصدی ظرفیت حمل و نقل بار و مسافر در محور بافق- بندرعباس افزایش ایمنی سیر و حرکت- ایجاد فرصت انتقال بار از جاده به راه آهن، کاهش سوانح جاده ای و افزایش درآمد ریلی و ارزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز