خبرگزاری کار ایران

رییس کانون سراسری انبوه سازان در گفت‌وگو با ایلنا:

پروژه‌های درحال ساخت مسكن مهر هم گران می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۳

قیمت جدید مسكن مهر با در نظر گرفتن افزایش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین افزایش دستمزد نیروی انسانی تعیین می‌شود/فعلا میزان افزایش قیمت مسكن مهر مشخص نیست و در این رابطه مذاکرات با دولت ادامه دارد.

 رییس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر حدود دو هفته است كه در دستور کار قرار دارد،گفت: در حال مذاكره با دولت برای افزایش قیمت مسکن مهر هستیم تا قیمت به صورت کارشناسی مشخص شود.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر متغیر است،اظهارداشت: ساخت برخی از این پروژه ها از سال‌های گذشته و برخی دیگر از امسال آغاز شده است،اما به كندی پیش می روند.

وی ادامه داد: باید برای ادامه ساخت و ساز و جبران هزینه هایی که به تبع افزایش قیمت مصالح ساختمانی، فکری کرد.

رهبر با اشاره به میزان افزایش قیمت مسکن مهر،خاطرنشان ساخت:‌ افزایش قیمت برای مسکن مهر به گونه ای تهیه می شود که هم به نفع انبوه ساز باشد و هم مصرف کننده از بابت آن دچار فشارهای مالی نشود.

رییس کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر مشمول پروژه های درحال ساخت نیز می شود، گفت: قیمت جدید ساخت مسکن مهر را نمی توانیم یک قیمت ثابت تعیین کنیم به دلیل اینكه قیمت ساخت مسکن مهر بستگی به شرایط مختلف كشور متفاوت خواهد بود.

رهبر ادامه داد: بنا نداریم که قیمت مسکن مهر را یك قیمت ثابت تعیین کنیم و در پی آن هستیم که یک فرمول برای تعیین قیمت این واحدها مشخص كنیم و انبوه سازان بر اساس آن قیمت ساخت این واحدها را مشخص كند.

رییس کانون سراسری انبوه سازان گفت: قیمت مسکن مهر در دستور کار انبوه سازان و وزارت راه و شهرسازی قرار داردکه این قیمت به صورت کارشناسی مشخص می شود.

وی با بیان اینکه بررسی افزایش قیمت مسکن مهر حدود دو هفته است در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت:‌ فعلا میزان افزایش قیمت آن مشخص نیست و در این رابطه مذاکرات با دولت ادامه دارد.

وی در خصوص توقف پروژه مسکن مهر همزمان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان گفت:‌ تا قبل از زمانی که افزایش قیمت مسکن توسط دولت پذیرفته شود پیش بینی توقف ساخت مسکن مهر توسط انبوه سازان را کرده بودیم.

رهبر درپایان با بیان اینکه 70 درصد از هزینه ساخت مسکن مهر مربوط به مصالح ساختمانی و ساخت و ساز و 30 درصد نیز مربوط به افزایش دستمزد نیروی انسانی است، گفت: در حال حاضر در هر دو بخش شاهد افزایش قیمت بوده ایم که باید با توجه به این پارامترها نیز افزایش قیمت مسکن مهر انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز