خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی درگفت وگو با ایلنا خواستار شد:

پرداخت یارانه از سوی دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۸

تخصیص ارز مرجع به شرکت هواپیمایی منتفی شد/ افزایش کمتر از 100 در صد برای قیمت بلیت هواپیما علاوه بر این که برای شرکت های هواپیمایی سودی ندارد باعث ضرر آنها می شود.

رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه تخصیص ارز مرجع به شرکت هواپیمایی منتفی شد گفت: پیشنهاد افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما را ارائه داده ایم که این موضوع در شورای عالی هواپیمایی در دست بررسی قرار دارد.

عبدالرضا موسوی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کشش بازار در صورت افزایش 100 در صدی قیمت بلیت هواپیما تصریح کرد: هر ساعت پرواز برای شرکت های هواپیمایی حدود 20 دلار هزینه ارزی دارد که به منظور جبران هزینه های شرکت های هواپیمایی یا دولت به شرکت ها یارانه بدهد و یا اینکه افزایش قیمت را به طوری تعیین کند که هزینه های شرکت های هواپیمایی جبران شود.

وی با بیان اینکه افزایش کمتر از 100 در صد برای قیمت بلیت هواپیما علاوه بر این که برای شرکت های هواپیمایی سودی ندارد باعث ضرر آنها می شود، درباره افزایش 50درصدی قیمت بلیت هواپیما که چندی پیش توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده بود، گفت: افزایش 50 درصد به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه های ارزی شرکت های هواپیمایی را نمی دهد.

موسوی با اشاره به اینکه تقاضای ما از دولت این است که به تکلیف قانونی خود عمل کند افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه نرخ بلیت هواپیما باید از امسال شناور و از فروردین ماه سال 92 نیز آزاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز