خبرگزاری کار ایران

رییس شورای رقابت در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

هیچ ارگانی حق دخالت در قیمت گذاری خودرو را ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۷۶

دولت یازدهم با همکاری با شورای رقابت در خصوص بحث قیمت‌گذاری در بازارهای انحصاری نظیر فولاد، مس و آلومینیوم می‌تواند شرایط بهتری را در بازار فراهم آورد.

رییس شورای رقابت از ورود این شورا در قیمت‌گذاری بازارهای جدید انحصاری خبر داد.

جمشید پژویان رییس شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مرکز شورای رقابت بازوی اجرایی در اقتصاد کشور است که به صورت نهادی مستقل زیر نظر رئیس جمهور فعالیت می‌کند، اظهار داشت: حدود ۴ سالی است که از عمر فعالیت این شورا در اقتصاد کشور می‌گذرد و در این دوران شورای رقابت با تدوین دستورالعمل‌های متعددی اقدام به تعیین فرمول برای قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری کرده است.

وی افزود: مشخص کردن قیمت‌های خرید یا فروش کالا یا خدمت و نحوه تعیین آن در بازار به طور مستقیم یا غیر مستقیم و نیز مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالا‌ها و خدمات انحصاری در حیطه وظایف اصلی شورای رقابت به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: خودروسازان در حال حاضر در خصوص قیمت‌های اعلامی از سوی این شورا بحثی ندارند و آن را پذیرفته‌اند و برخی از آن‌ها حتی عنوان می‌کنند که باید این دستورالعمل چند سال پیش ارایه میشد.

رئیس شورای رقابت ابراز امیدواری کرد: دولت یازدهم با همکاری با شورای رقابت در خصوص بحث قیمت‌گذاری در بازارهای انحصاری نظیر فولاد، مس و آلومینیوم می‌تواند شرایط بهتری را در بازار فراهم آورد.

وی در خاتمه گفت: مسلما هیچ ارگان و سازمانی نمی‌تواند مانع ورود شورای رقابت در تعیین دستورالعمل قیمت کالاهای انحصاری در کشور باشد.

بنا بر این گزارش، طی هفته گذشته جلسه‌ای با حضور محمد رضا نعمت زاه وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان برگزار شده بود كه در این جلسه در خصوص قیمت‌گذاری خودرو و حذف شورای رقابت از حوزه قیمت‌گذاری خودرو بحث‌هایی صورت گرفت، حال باید دید سرانجام شورای رقابت می‌تواند به تعیین دستورالعمل نرخ‌گذاری ادامه دهد یا وزارت صنعت رویه را تغییر می‌دهد!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز