خبرگزاری کار ایران

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

تولیدات داخل باید صادرات محور باشد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۳

هم اكنون طرح بحث تفكیك وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جایز نیست/قبل از تولید یک کالا باید در مورد آن تحقیق و بازاریابی شود تا بتوان پس از تامین نیاز داخل، تولیدات را به بازارهای هدف صادر كرد كه با ادغام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این امر با پروسه زمانی كمتری انجام خواهد شد.

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هم اكنون طرح بحث تفكیك وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت جایز نیست.

كیومرث فتح الله كرمانشاهی،معاون كل سازمان توسعه تجارت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینكه حمایت از تولید داخل با اتخاذ استراتژی مناسب در واردات امكانپذیر است و واردات باید در خدمت صادرات باشد، اظهار داشت: انتظار می‌رود تولیدات داخل صادرات محور باشد و در دنیا به لحاظ کیفیت و قیمت، مورد پسند مردم قرار گیرد در این میان واردات مواد اولیه و قطعاتی كه برای تولیدات داخل لازم است می‌تواند در كیفیت تولیدات داخل موثر باشد.

وی افزود: در سند چشم انداز تجارت خارجی قوانین راهبردی صادرات کشور با برش سهم صادراتی استانها مشخص شده اما مهم این است که حجم تجارت خارجی کاهش نیابد.

كرمانشاهی تصریح كرد: اگر در مقطعی حجم واردات 100 میلیارد دلار و حجم صادرات غیرنفتی 120میلیارد دلار باشد و ما بتوانیم مواداولیه و ظرفیت خالی کارخانجات را پر کنیم این موضوع در ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده كمك شایانی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تسلط وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حوزه صنعت و سابقه و تجربه ایشان در این حوزه خاطرنشان کرد: این وزارتخانه ادغامی به مدیری قوی نیاز داشت و ایشان می تواند با استفاده از مشاورین توانمند در حوزه بازرگانی، این وزارتخانه کلان را به خوبی مدیریت کند.

كرمانشاهی با بیان اینکه نباید در این مقطع بحث تفکیک وزراتخانه صنعت، معدن تجارت را مطرح كرد، افزود: ادغام دو حوزه صنعت و تجارت در بسیاری از کشورهای دنیا نیز صورت گرفته است که بسیار هم موفق بوده‌اند.

وی گفت: قبل از تولید یک کالا باید در مورد آن تحقیق و بازاریابی شود تا بتوان پس از تامین نیاز داخل، تولیدات را به بازارهای هدف صادر كرد كه با ادغام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این امر با پروسه زمانی كمتری انجام خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز