خبرگزاری کار ایران

رسول خضری در موافقت با وزیر پیشنهادی برای کشاورزی:

حجتی تراز تجاری را در کشاورزی مثبت کرد

کد خبر : ۹۶۶۶۰

برنامه‌ی ده‌ساله‌ی حجتی که برای خودکفایی ارائه شده بود باعث شد تنها در 4 سال وزارت ایشان تراز تجاری ما در بخش کشاورزی مثبت شود/ برنامه پنجم نشان می‌دهد ما واردات داشتیم اما در دوران ایشان دیدیم که با چه توانایی تراز مثبت شد.

ایلنا: نماینده مردم پیراندشت گفت: آقای روحانی باتوجه به شعار اعتدال شما و موازنه‌ای که در کابینه به کار بردید؛ می‌شد از شما درخواست کرد که یک کرد اهل تسنن را در کابینه جای دهید. ملت کرد تابع نظام هستند و ما هیچ‌گاه کرد غیرایرانی نداشتیم.

رسول خضری(نماینده مجلس شورای اسلامی) در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی با اشاره به امنیت تولید غذا در کشور گفت: معمار کبیر انقلاب توصیه‌اش آن بود که علاوه بر خودکفایی باید گام‌های بزرگی برای تولید برداریم. یکی از کارهای حجتی در زمان تصدی وزارت جهاد کشاورزی برنامهٔ ده ساله‌ای بود که جهت خودکفایی ارائه داده بودند و تنها در ۴ سال وزارت ایشان تراز تجاری ما در بخش کشاورزی مثبت بود. در زمان برنامه چهارم تراز منفی بود و همچنین برنامه پنجم که نشان می‌دهد ما واردات داشتیم اما در دوران ایشان دیدیم که با چه توانایی تراز را مثبت کرد.

رسول خضری با اشاره به محصولات موجود در بازار گفت: میوه‌هایی که ما می‌خوریم به دلیل سموم مصرفی غیراستاندارد بسیار سرطان‌ زاست. گوشت مرغ به خاطر فلز سرطان زاست. همچنین گندم وارداتی برای سلامتی بسیار مضر است. حجتی به خاطر تجربه بالا یکسری برنامه اساسی برای حل موضوع دارد.

وی با اشاره به چالش‌ها و معضلات پیش رو در بخش کشاورزی گفت: برنامه‌های حجتی پاسخگوی این مشکلات است. ما در بخش اقتصاد مقاومتی ناگزیریم که از بحث امنیت تامین غذایی به عنوان یک عمل استراتژیک یاد کنیم. کارنامه ایشان نشان می‌دهد که توانایی این مهم را دارد و همچنین برای پیشبرد برنامه توانایی هماهنگی بین بخشی و فرابخشی را دارد.

نماینده مردم پیرانشهر با اشاره به تنوع آب و هوایی در کشور گفت: ‌ما می‌توانیم در برنامه حجتی مشاهده کنیم که چگونه می‌توان در فصول مختلف محصولات کشاورزی داشته باشیم و به صادرات این محصولات برسیم. طبق قانون اساسی و سند چشم انداز برنامه باید کاملا راهبردی باشد و به خوبی شاهد برنامه راهبردی وزیر پیشنهادی هستیم.

خضری با اشاره به درآمدهای دولت‌های گذشته از منابع طبیعی گفت: کمترین سرمایه‌گذاری در کشاورزی شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات یکی از نماینگان درخصوص مدرک وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: آقای حجتی اول لیسانس کشاورزی داشته بعد در رشته عمران مشغول تحصیل می‌شوند و بسیاری از جهادگرانی که در مجلس وجود دارند همچون آقای ثروتی و مقامی خواستند از جانب آن‌ها اعلام حمایت کنند.

نماینده مردم پیراندشهر گفت: ‌محصولات کشاورزی به شدت کاهش پیدا کرده است.و بیمه‌های محصولات کشاورزی در کشور کاهش پیدا کرده و جذب دانش آموختگان کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد. ما البته در برنامه‌های مهندس حجتی می‌توانیم راهکارهای حل این معضلات را مشاهده کنیم.

وی در پایان درخصوص کابینه خطاب به دکتر روحانی گفت: در شعارهای انتخاباتی خود از ظریفت اقوام و مذاهب صحبت کردیم قرار است ما در سال ۱۳۰۴ از نظر فرهنگی، ‌اجتماعی یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای دنیا باشیم. همچنین براساس شعار اعتدال شما و موازنه‌ای که در کابینه به کار بردید، می‌شد از شما درخواست کرد که یک کرد اهل تسنن را در کابینه جای دهید. ملت کرد تابع نظام هستند و ما هیچ‌گاه کرد غیرایرانی نداشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز