خبرگزاری کار ایران

مشاوره ارشد مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد:

افزایش قدرت پرداخت وام بانکی به صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۸

در قالب این تفاهم‌نامه برنامه ضمانت صندوق برنامه ای هزار میلیارد ریالی است که به پشتوانه آن امکان جذب ۳ هزار میلیارد تسهیلات بانکی برای اعضای اتحادیه تعاونی مرکزی تولید روستایی فراهم می‌شود.

مشاوره ارشد مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از امضای تفاهم نامه‌ای بین این صندوق و اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور خبر داد.

علی‌رحمان سلیمانی‌زاده مشاوره ارشد مدیر عامل صندوق ضمانت تعاون در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: براساس این تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری‌ تعاون که صندوقی صد در صد دولتی است از شرکت‌های تعاونی کشور حمایت مالی می‌كند و تسهیلاتی جهت دسترسی آسان به منابع مالی بانک‌ها را برای شرکت‌های تعاونی روستایی که با کمبود ضمانت نامه روبرو هستند فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: در قالب این تفاهم‌نامه  برنامه ضمانت صندوق برنامه ای هزار میلیارد ریالی است که به پشتوانه آن امکان جذب ۳ هزار میلیارد تسهیلات بانکی برای اعضای اتحادیه تعاونی مرکزی تولید روستایی فراهم می‌شود.

به گفته وی، طرح‌های مورد نیازاعضای اتحادیه تعاونی‌های مرکزی و استانی اعتبار سنجی می‌شوند و در صورت داشتن توجیح اقتصادی- اجتماعی و نداشتن بدهی، مورد حمایت صندوق قرار می‌گیرند و ضمانت نامه‌های بانکی مورد نیاز آن‌ها صادر خواهد شد.

مشاوره ارشد مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: اتحادیه مرکزی شرکت تعاونی تولید دارای بیش از هزار و چهارصد عضو است که در زمینه کشاورزی در روستاهای سراسر کشور فعالیت می‌کنند بنابراین صندوق می‌تواند در افزایش اشتغال و تولید ناخالص ملی نقش بسیار موثری داشته باشد.

سلیمانی‌زاده افزود: صندوق‌های ضمانتی در شرایط بحرانی توسط دولت‌ها تشکیل می‌شود تا ریسک سرمایه‌گذاری به ویژه در بنگاه‌های کوچک که توان مالی ناچیز در تامین وثیقه دارند به حداقل به رسد.

وی در پایان مهم‌ترین نتیجه صندوق‌های ضمانت افزایش قدرت پرداخت وام بانکی به صنایع کوچک دانست و افزود: بعنوان مثال در کانادا ۷۶ درصد وام‌های بانکی بنگاه‌های کوچک و متوسط با حمایت صندوق‌های ضمانت پرداخت شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز