خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی در گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از 80 درصد نوشت افزارها وارداتی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۶

هم اكنون برخی اقلام لوازم التحریرتا 10 درصد و برخی دیگر بیش از این عدد افزایش قیمت داشته‌اند به عنوان مثال خودكار وارداتی كه سال گذشته 370 تومان به فروش می‌رسید امسال به 450 تومان رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی گفت: نوشت افزارهای وارداتی با دلار ۳۷۰۰ تومان خریداری شده‌اند و نسبت به سال گذشته قیمتشان افزایش داشته است.

عباس هدایتیان، رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اکثر اقلام وارداتی در حوزه نوشت افزار در گروه کالایی ۱۰ قرار دارند که هم اکنون ثبت سفارش نمی‌شوند و اجناس وارداتی که در بازار موجود است با ثبت و سفارش‌های قبلی است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد نوشت افزار‌ها اعم از انواع خودکار و ماژیک وارداتی است و تنها مداد و پاک کن در داخل تولید می‌شود.

هدایتیان گفت: تولید داخل به حد کفایت نیست و اکثر محصولات در این حوزه وارداتی است و اجناسی که امروز در بازار هستند با دلار ۳۷۰۰ تومانی وارد شده‌اند و و اگر می‌بینیم امروز نرخ دلار کاهش یافته تاثیری بر اقلام کنونی بازار ندارد و طی ۶ ماه آینده قیمت‌های جدید در بازار اعمال می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون برخی اقلام لوازم التحریرتا ۱۰ درصد و برخی دیگر بیش از این عدد افزایش قیمت داشته‌اند به عنوان مثال خودکار وارداتی که سال گذشته ۳۷۰ تومان به فروش می‌رسید امسال به ۴۵۰ تومان رسیده است.

رییس اتحادیه نوشت افزار در خاتمه گفت: اکثر مصرف کنندگان به دنبال کالاهای فانتزی هستند که اغلب از چین وارد می‌شوند این در حالی است که نوشت افزارهای داخلی از تنوع پایینی برخوردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز