خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

۶ هزار هکتار از باغات چای کشور از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۴۴

اتحادیه تعاونی‌های چایکاران طرحی برای سال ۹۳ ارائه کرده است که براساس این طرح برگ سبز کشاورزان و چای خشک کارخانجات تجمیع و قیمت گذاری خواهد شد تا چای جایگاه واقعی خود را بیابد.

دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور گفت: عدم رسیدگی و هرس به موقع باغات چای باعث از بین رفتن حدود ۶ هزار هکتار از باغات چای کشور شده است.

نصرت رمضانی دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: اتحادیه تعاونی‌های چای کاران طرحی برای سال ۹۳ ارائه کرده است که براساس این طرح برگ سبز کشاورزان و چای خشک کارخانجات تجمیع و قیمت گذاری خواهد شد تا چای جایگاه واقعی خود را بیابد.

دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور گفت: طرح ارائه شده از سوی اتحادیه چای نیازمند این است که دولت در سال اول، نقدینگی مورد نیازش را بصورت بلاعوض تامین کند.

رمضانی ادامه داد: بر اساس این طرح بایستی پول چای‌کاران ۲۴ ساعته پرداخت شود و همچنین قیمت فروش برگ سبز کشاورزان و چای خشک کارخانجات بر اساس کیفیت محصولشان باشد و محصول با قیمت مناسب به فروش برد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کشاورزان کیفیت را فدای کمیت می‌کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند.

رمضانی گفت: با همکاری اتحادیه تعاونی‌های چای کاران و سندیکای کارخانجات چای و با نظارت سازمان چای طرح تجمیع ارائه شده عملی است.

دبیر اتحادیه چای‌کاران کشور خاطر نشان کرد: اجرای این طرح دست واسطه‌ها را از بازار چای کوتاه و بازارچای را بازاری عادلانه و رقابتی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز