خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه كشوری آهن فروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

نرخ آهن و میلگرد تغییری نكرده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۸

ذخیره محصولات فلزی مناسب است و سالانه حدود 3 میلیون تن تیر آهن و میلگرد به كشورهای همسایه و حاشیه نشینان خلیج فارس صادر می‌شود كه اگر بتوانیم این میزان را افزایش دهیم می‌توانیم سهم بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

رییس اتحادیه کشوری آهن فروشان گفت: نرخ آهن و میلگرد تغییری نکرده است.

محمد آزاد، رییس اتحادیه کشوری آهن فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه قیمت محصولات فلزی بویژه آهن و میلگرد نسبت به اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری تغییر چندانی نداشته و ثابت مانده است، اظهار داشت: نرخ‌ها نسبت به ۲ ماه گذشته بدون تغییر مانده است اما نسبت به اواخر سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان میزان ساخت و ساز‌ها کاهش پیدا می‌کند، گفت: هم اکنون عرضه بیشتر از تقاضا است و همه ساله در این ماه بازار آهن در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها پایین می‌آید.

آزاد با اشاره به نرخ میلگرد و تیر آهن تصریح کرد: در حال حاضر قیمت می‌لگرد در هر کیلو ۲ هزار تومان و تیر آهن نیز هر کیلو گرم ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

رییس اتحادیه کشوری آهن فروشان با انتقاد از وضعیت موجود خاطر نشان کرد: به طور کلی پروژه‌های عمرانی کشور هم اکنون راکد هستند و مسکن‌های مهر نیز در حال تکمیل شدن هستند و مراحل پایانی ساخت و ساز‌هایشان است که دیگر نیازی به تیر آهن ندارند و در سطح شهر هم ساختمان‌هایی که موجود است یا به فروش نرفته و یا اجاره داده نشده و انگیزه‌ای برای خرید آهن و ساخت و ساز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات محصولات فلزی در سطح خوبی قرار دارد، گفت: ذخیره محصولات فلزی مناسب است و سالانه حدود ۳ میلیون تن تیر آهن و میلگرد به کشورهای همسایه و حاشیه نشینان خلیج فارس صادر می‌شود که اگر بتوانیم این میزان را افزایش دهیم می‌توانیم سهم بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

آزاد افزود: پیش از اعمال تحریم‌ها محصولات ما به کشورهای آلمان و ایتالیا نیز صادر می‌شد که حتی کیفیت آن‌ها به لحاظ استاندارد از محصولات خود این کشور‌ها بالا‌تر بود اما متاسفانه شرایط بین المللی بر بازار کشور ما تاثیر گذاشته و برخی از کشور‌ها نگران این هستند در صورت معامله با کشور ما مورد تنبیه و تحریم امریکا قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز