خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن برنج خبر داد:

افزایش ۹۳ درصدی واردات برنج در سه ماه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۹۹

«از هفته آینده برداشت برنج از ۶۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت برنج آغاز خواهد شد که پیش بینی می‌شود حداقل در حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج سفید تولید شود.»

رییس انجمن برنج گفت: متاسفانه با وجود اینکه نیاز داخل کشور تنها به ۵۰۰ هزار تن برنج است در سه ماه اول سال دولت ۵۳۰ هزار تن برنج وارد کرده است، که به نسبت مدت مشابه (سه ماهه نخست) سال گذشته شاهد ۹۳ درصد افزایش واردات بوده‌ایم.

«جمیل علیزاده شایق» رییس انجمن برنج در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه چنین حجم وارداتی بدون شک تنظیم بازار را برهم خواهد زد، اظهار داشت: تولید برنج در سال جاری چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.
وی ادامه داد: از هفته آینده برداشت برنج از ۶۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت برنج آغاز خواهد شد که پیش بینی می‌شود حداقل در حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج سفید تولید شود.
رییس انجمن برنج گفت: تزریق برنج به بازار از زمان برداشت یعنی اوایل مرداد ماه تا آبان ماه ادامه خواهد داشت که شوکی به بازار وارد خواهد کرد.

تغییر ترکیب اعضای انجمن برنج ایران

رییس انجمن برنج در ادامه در خصوص ترکیب هیئت مدیره انجمن برنج اظهار داشت: در جلسه هیئت مجمع فوق‌العاده‌ای که در اسفند ماه گذشته برگزار شد به دلیل تعداد کم نمایندگان استان‌های مختلف قرار بر این شد که ترکیب هیئت مدیره انجمن برنج تغییر کند و تعداد اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۹ نفر برسد.

وی ادامه داد: در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری جلسه مجمع عمومی انجمن برنج برگزار شد و طی انتخابات صورت گرفته ترکیب هئیت مدیره پنجم انجمن برنج مشخص شد.
شایق با اشاره به مشکلات اداری افزود: علی رغم تصویب در ابتدای خرداداماه هیئت مدیره پنجم با ترکیبی جدید از امروز شروع به کار خواهد کرد.
وی گفت: متاسفانه در سال گذشته انجمن با مدیران دولتی روبرو بود که تنها با تشکلات خود ساخته کار‌می‌کردند و به تشکلات مردمی توجه‌ای نداشتند.
شایق در پایان خاطر نشان کرد: با صحبت‌های انجام شده با رییس جمهور آتی و دیدگاه‌های دولت روحانی در دولت یازدهم بی‌شک انجمن‌های مردمی جایگاه اصلی خود را خواهند یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز