خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از هزار و 500 میلیارد ریال پروژه در بندرگاه انزلی

asdasd

حجم سرمایه گذاری بنادر و دریانوردی ایران در بندر گاه انزلی در مدت دو سال گذشته در تاریخ گیلان بی سابقه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: یک هزار و 530 میلیارد ریال پروژه در بندرگاه انزلی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، فرهاد منتصر کوهساری اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری بنادر و دریانوردی ایران در بندر گاه انزلی در مدت دو سال گذشته در تاریخ گیلان بی سابقه بوده است.

وی پروژه های مذکور را ساخت اسکله های تفریحی و گردشگری، ساخت موج شکن ها، ساخت اسکله های عمومی، محوطه سازی، ساخت انبار و کانالهای تاسیسات عنوان کرد.

وی افزود: اجرای این پروژه ها و فعالیت های بندری برای دو هزار نفر به طور مستقیم و برای 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرگاه انزلی را در گذشته سالانه دو میلیون تن کالا با پهلوگیری 800 فروند کشتی عنوان و خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری کالا در این بندر اکنون به هفت میلیون تن کالا با پهلوگیری بیش از دو هزار کشتی رسیده است.

کوهساری به کاهش زمان خدمات کشتی ها در اسکله اشاره و تصریح کرد: زمان تخلیه و بارگیری کشتی ها از 3 / 5 روز اکنون به 2 / 1 روز کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بندر آستارا 20 اردیبهشت سال 89 تحویل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان داده شد و در کمتر از 22 ماه بندرگاه ساخته و پهلوگیری کشتی انجام شد.

وی تصریح کرد: برای ساخت این بندر 400 میلیارد ریال هزینه شد که 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری بندر بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان یادآور شد: فعالیت این بندر می تواند تاثیر بسزایی در کاهش قیمت تمام شده کالا، صادرات و رونق اقتصادی استان داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با حل مساله معارض، زیرساخت های لازم برای بنادر کوچک گیلان نیز انجام و این بنادر فعال شوند.

بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال سومین بندر مهم کشور بشمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز