خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه دامداران ایران:

قیمت تمام شده شیر افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۶۵

«امسال با تصویب افزایش ۲۵ درصدی دستمزد نیروی کار، که در حقیقت این میزان افزایش دستمزد‌ها بیشتر از ۴۰ درصد هزینه‌های تولید را افزایش داده است و همچنین با افزایش ۳۵ درصدی هزینه حمل و نقل قیمت تمام شده شیر افزایش داشته است.»

رئیس اتحادیه دامداران ایران گفت: قیمت تمام شده شیر افزایش داشته است اما تاکنون هیچ اقدامی از طرف دامداری‌ها جهت افزایش قیمت شیر انجام نشده است.

«سعید سلطانی سروستانی» رئیس اتحادیه دامداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز قیمت شیر در بازار پایین‌تر از قیمت برآورد شده بود گفت: در سال گذشته قیمت محاسبه شده ۹۹۶ تومان بود اما با توافق دامداران در همراهی با دولت قیمت شیر در دامداری ۹۳۰ تومان و در کارخانه ۹۶۰ تومان بود.
وی در همین راستا افزود: امسال با تصویب افزایش ۲۵ درصدی دستمزد نیروی کار، که در حقیقت این میزان افزایش دستمزد‌ها بیشتر از ۴۰ درصد هزینه‌های تولید را افزایش داده است و همچنین با افزایش ۳۵ درصدی هزینه حمل و نقل قیمت تمام شده شیر افزایش داشته است.
سلطانی سروستانی گفت: قیمت شیر یا باید از طریق میزان عرضه و تقاضا مشخص شود یا اینکه آزاد باشد بدین معنا که تولیدکنندگان براساس هزینه‌هایشان قیمت گذاری کنند، البته این روش در بخش تولید امکان پذیر نخواهد بود و باعث نابودی تولید کننده خواهد شد.
سلطانی گفت: بایستی در بازار عوامل تولید همچون علوفه و نیروی کار ثبات قیمت بوجود آید و در بازار محصول هم به قیمتی مشخص برسیم تا قیمت تعیین شده هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده قابل قبول باشد.
وی با اشاره به عدم امکان نگهداری طولانی مدت شیر خام اظهار داشت: اگر تولید ضربه بخورد سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره به وضعیتی با ثبات برسد.
رئیس اتحادیه دامداران ایران اظهار داشت: اگر قدرت خرید مصرف کننده کاهش پیدا کند، میزان مصرف کاهش خواهد داشت و به تبع آن تولید کننده زیان خواهد دید.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود که دولت با تولید کنندگان همکاری داشته باشد تا بتوانند قیمت را با ثبات کنند تا به تولید ضربه وارد نشود.
سلطانی سروستانی در پایان افزود: انتظار دامداران از دولت آتی این است که یارانه شیر به تولید کننده پرداخت شود تا بتواند به تولیدش ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز