خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه باغداران کشور خبر داد:

برداشت حداكثری هلو در ۱۰ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۱۱

«قیمت‌های خرده فروشی بصورت سلیقه‌ای اعمال می‌شوند و در مناطق مختلف نرخی متفاوت دارند/ قیمت هلو بسته به نوع و کیفیت آن در بازار عمده فروشی از کیلویی ۱۰۰۰ تومان تا کیلویی ۳۰۰۰ تومان است.»

رییس اتحادیه باغداران کشور گفت: بخش کشاورزی همچون سایر بخش‌های اقتصاد دچار هزینه‌های زیادی شده است و افزایش قیمت‌ محصولات درآمدی را به درآمدهای تولید اضافه نکرده است.

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هلو از عمده محصولات تابستانه است واز آنجا که هلو میوه‌ای است که تحمل سردخانه و انبار را ندارد بنابراین همواره عرضه هلو داریم، تنها ممکن است در یک دوره کوتاه برداشت محصول محدود شود.

شادلو تاکید کرد: امسال تولید هلو چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است و در ۱۰ روز آینده نیز به اوج خواهد رسید و تا مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رییس اتحادیه باغداران کشور بیان کرد: قیمت هلو بسته به نوع و کیفیت آن در بازار عمده فروشی از کیلویی ۱۰۰۰ تومان تا کیلویی ۳۰۰۰ تومان است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: با در نظر گرفتن افزایش هزینه تولید، قیمت میوه‌ها افزایش چندانی نداشته است.

رییس اتحادیه باغداران کشور با بیان اینکه قیمت‌های خرده فروشی بصورت سلیقه‌ای اعمال می‌شوند و در مناطق مختلف نرخی متفاوت دارند، گفت: در بازارهای عمده فروشی میوه، قیمت‌ها کاملاً مشخص است، بعنوان مثال میوه‌هایی همچون آلبالو با قیمت عمده فروشی از کیلویی ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد که‌‌ همان قیمت سال گذشته است.

وی افزود: قیمت عمده فروشی گوجه سبز برحسب کیفیت از کیلویی ۱۰۰۰ تومان تا ۲۵۰۰ تومان است.

شادلو در خصوص قیمت عمده فروشی محصولات جالیزی که در فصل تابستان عرضه می‌شوند، اظهار داشت: خیار از کیلویی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، هندوانه از کیلویی ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان، طالبی از کیلویی ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان، خربزه از کیلویی ۵۰۰ تا ۹۰۰ تومان است و قیمت ملون و گرمک نیز در حدود قیمت طالبی و خربزه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز