خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار:

بعضی میوه‌ها با دو برابر قیمت خرید در مغازه‌ها عرضه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۰۴

«خرید هر کیلو میوه برای مغازه داران تنها ۱۰۰-۵۰ تومان هزینه در بر دارد و منصفانه نیست که میوه‌ها با قیمتی دو برابر قیمت خرید در بازار خرده فروشی در سطح شهر به فروش برسند. / گوجه فرنگی در میدان تره‌بار حدوداً کیلویی ۶۵۰ تومان و در برخی از مغازه‌ها کیلویی ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.»

عدم نظارت مسوولین بر بازار خرده فروشی باعث فشار بر مردم و نارضایتی آنان شده است.

مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در طول هفته گذشته هیچ افزایش قیمتی در میادین میوه و تره‌بار نداشته‌ایم و حتی در برخی موارد کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.

دارایی‌نژاد با گلایه از عدم کنترل بازار میوه درخارج از میادین میوه و تره‌بار افزود: هیچ گونه نظارت و کنترلی بر قیمت فروش مغازه‌داران وجود ندارد و بعضاً به دوبرابر قیمت خرید در بازار به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: گوجه فرنگی در میدان تره‌بار حدوداً کیلویی ۶۵۰ تومان و در برخی از مغازه‌ها کیلویی ۱۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.  آلبالو که قیمت عمده فروشی آن ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است در مغازه‌ها کیلویی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار تاکید کرد: خرید هر کیلو میوه برای مغازه داران تنها ۱۰۰-۵۰ تومان هزینه در بر دارد و منطقی نیست که میوه‌ با قیمتی دو برابر قیمت خرید در بازار خرده فروشی در سطح شهر به فروش برسد.

دارایی‌نژاد گفت: میوه‌های چون انبه و پرتقال در حال حاضر به صورت قاچاق وارد می‌شوند و دولت باید در این مورد اقدامی انجام دهد.
وی در مورد سلامت انبه موجود در بازار اظهار داشت: هرچند این انبه‌ها به صورت قاچاق وارد می‌شوند اما از سلامت کامل برخوردار هستند و از نظر بهداشتی مشکلی ندارند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز