خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اصناف کشور:

مصوبه ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره در اتحادیه های صنفی غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۰۱

شورای اصناف کشور به زودی اعتراض خود را نسبت به مصوبه روز گذشته مجلس درباره محدودیت دوره انتخابات در هیات مدیره اتحادیه ها اعلام خواهد کرد..

رییس شورای اصناف کشور گفت: مصوبه روز گذشته مجلس مبنی براین که اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی با رأی مستقیم و مخفی اعضای اتحادیه انتخاب شده و اعضای مذکور نمی توانند بیش از دو دوره متوالی یا 4 دوره متناوب در هیات مدیره عضویت داشته باشند،در تضاد فاحش با قانون اساسی است.

به گزارش ایلنا "قاسم نوده فراهانی" افزود: برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه نظام صنفی هم راستا با قانون اساسی نبوده، بلکه درتضاد است و منافع اصناف را نادیده می گیرد.

وی با اعتراض به مصوبه ممنوعیت عضویت بیش از دو دوره در اتحادیه های صنفی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: از نظر قانون تنها انتخاب یک رییس جمهوری بعد از دو دوره متوالی غیر قانونی است، درحالی که انتخابات شوراها، اتاق های بازرگانی و سایر انتخابات هیچ محدودیتی برای حضور افراد ندارد.

رییس شورای اصناف کشور بابیان این که از ابتدای طرح لایحه نظام صنفی در مجلس بارها گفته شد که این لایحه با نگاه کارشناسی دولت و اصناف کشوردر تناقض است، افزود: نباید نمایندگان مجلس برخی سلایق شخصی را بر منافع تشکل بزرگی همچون اصناف ترجیح دهند و به موادی از قانون نظام صنفی رای دهند که مخالف با قانون اساسی بوده و بر مشکلات اصناف می افزاید.

نوده فراهانی تاکید کرد: شورای اصناف کشور به زودی اعتراض خود را نسبت به مصوبه روز گذشته مجلس درباره محدودیت دوره انتخابات در هیات مدیره اتحادیه ها اعلام خواهد کرد.

وی درعین حال خواستار حذف این مصوبه از سوی نمایندگان مجلس شد.

رییس شورای اصناف کشور در ادامه با بیان این که تا زمان کنونی بیش از 60 درصد اصلاحیه قانون نظام صنفی هنوز در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس به مشکلات اصناف توجه کافی داشته باشند و با برخی مصوبات بر مسایل آنها نیافزایند.

نوده فراهانی گفت: از نمایندگان انتظار می رود به عنوان فرزندان جامع صنفی کشور به مشکلات و خواسته های اصناف از جمله اصلاحیه پیشنهادی و کارشناسی شده شورای اصناف بیشتر توجه کنند، چرا که پیشنهادات ارایه شده محصول سال ها کار کارشناسی است و مطابق با شرایط اصناف ارایه شده، درحالی که مصوبات کنونی مغایر با آنها است.

یادآور می شود: هم اکنون بیش از سه میلیون واحد صنفی در قالب هشت هزار اتحادیه و 260 مجمع صنفی در کشور فعال است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز