خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان چای شمال کشور درگفتگو با ایلنا:

پرداخت پنج میلیارد تومان به چایكاران / بهای خرید برگ سبزچای درجه یک اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۸

سازمان چای کشور در حال پیگیری است تا از این به بعد دیگر به چایکاران و کارخانجات بابت خرید برگ سبز چای بدهکار نشود و حق آنان به موقع پرداخت شود تا در فرصت مناسب بفروشند.

رییس سازمان چای کشور از افزایش قیمت خرید برگ سبز چای از چای‌کاران بر اساس مصوبه هیات دولت خبر داد و گفت: قیمت خرید درجه یک از 900 به 1200 تومان و درجه دو از 5000 ریال به 650 تومان افزایش یافت.

علی محرر در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر افزود: در زمان حاضر برگ سبز چای به صورت روزانه از چایکاران خریداری می‌شود و انتظار می رود کارخانجات به موقع پول چایکاران را پرداخت کنند.

رییس سازمان چای شمال کشور اعلام کرد: تاکنون مبلغ 5 میلیارد تومان از خرید برگ سبز چای به چایکاران پرداخت شده است و در صورت پرداخت سهم کارخانجات، مابقی نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، 37هزارتن برگ سبز چای با مبلغ 29 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است كه طبق توافق حاصله بایستی ابتدا کارخانجات سهم خود را بابت خرید برگ سبز چای پرداخت و پس ازآن سازمان چای نسبت به واریز سهم خود اقدام کنند.
محرر افزود: در صورت شرایط آب و هوایی مناسب پیش بینی می شود طی سال جاری حدود 150 هزارتن برگ سبز چای از استان های گیلان و مازندران برداشت شود كه در سال گذشته حدود 110 هزارتن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد

 

وی از درخواست سازمان چای کشور از استاندار گیلان برای اختصاص و واریز 30 میلیارد ریال به حساب این تشکیلات خبر داد و متذکرشد: با واریز این مبلغ سازمان چای کشور در اولین فرصت به حساب کارخانجات خریدار چای و چایکاران پول واریز خواهد كرد.

رییس سازمان چای کشور با تاکید بر واریز 5 میلیارد تومان مطالبات چایکاران به آنان، بیان داشت: سازمان چای کشور در حال پیگیری است تا از این به بعد دیگر به چایکاران و کارخانجات بابت خرید برگ سبز چای بدهکار نشود و حق آنان به موقع پرداخت شود تا در فرصت مناسب بفروشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز