خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی كشور:

عدم حمایت دولت مرغ را به كیلویی 12 هزار تومان می‌رساند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۷۴

«در صورت عدم حمایت دولت از تولید كنندگان مرغ گوشتی و با وجود بالارفتن قیمت جهانی نهاده های دامی و قطع یارانه ها و تعلق نگرفتن ارز مرجع به نهاده های وارداتی، قیمت مرغ به كیلویی 12 هزار تومان خواهد رسید.»

 مرغ در ماه مبارك رمضان هر كیلو گرم 5150 تومان به مشتریان عرضه می شود و با توجه به اینكه مبلغ عرضه كمتر از قیمتی است كه برای تولید كننده تمام می شود، تفاوت قیمت از طریق یارانه دولتی به تولید كننده پرداخت خواهد شد.

محمد یوسفی، رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی كشور با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ نهاده‌های دامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت اخباری در خصوص وارد كردن نهاده های ارزان با ارز مرجع منتشر كرده بود اما این ارزانی مقطعی خواهد بود زیرا نرخ نهاده‌های دامی به صورت جهانی رشد داشته است.

وی افزود: هم اكنون موضوعی كه باعث نارضایتی تولیدكنندگان می شود بالا رفتن نرخ جهانی نهاده ها نسبت به سال گذشته است كه در نهایت موجب افزایش هزینه های تولید می شود.

یوسفی در خصوص نرخ مرغ در ماه رمضان اظهار داشت: مرغ در ماه مبارك رمضان هر كیلو گرم 5150 تومان به مشتریان عرضه می‌شود این در حالی است كه این مبلغ پایین تر از قیمتی است كه برای تولید كننده تمام می شود و تفاوت قیمت از طریق یارانه دولتی به تولید كننده پرداخت می‌شود.

رییس اتحادیه مرغ گوشتی كشور ادامه داد: در صورت عدم حمایت دولت از تولید كنندگان مرغ گوشتی و با وجود بالارفتن قیمت جهانی نهاده های دامی و قطع یارانه ها و تعلق نگرفتن ارز مرجع به نهاده های وارداتی، قیمت مرغ به كیلویی 12 هزار تومان خواهد رسید.

وی تخصیص یارانه به مرغ را حركت درستی دانست و گفت: این حركت درستی است كه دولت قدرت خرید مردم به خصوص طبقه حقوق بگیر را در نظر بگیرد ولی هدفمند نبودن طرح و تفاوت قائل نشدن بین دهك های بالا و پایین در استفاده از یارانه باعث ضعف طرح اجرایی می شود.

یوسفی در پاسخ به این سوال كه طرح تعلق گرفتن یارانه مرغ در آینده تا چه زمانی ادامه دارد اظهار داشت: ما از این طرح كه به سود مردم است استقبال می كنیم اما تصمیم گیری نهایی بستگی به دولت دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز