خبرگزاری کار ایران

آمادگی صنعتگران و تجار منطقه آزاد اروند برای حضور در بازار عمان

کد خبر : ۸۲۳۰۴

فعال كردن رایزن‌های بازرگانی دو کشور و ارتباط آنها با تجار، بازرگانان و همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به صورت ملی و استانی با رویکرد صادراتی و سرمایه‌گذاری در بهبود روابط اقتصادی با این کشور موثر است.

نشست میز کشور عمان با حضور مسوولین سازمان توسعه تجارت ایران، مدیر عامل سازمان و تجار و صنعتگران در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی نیک‌پی گفت: در این جلسه تجار، صنعتگران شهرهای آبادان، خرمشهر و استان خوزستان و همچنین مسوولین سازمان توسعه تجارت و مدیران کل بنادر آبادان و خرمشهر برگزار شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این نشست با دو هدف عمده بررسی مشکلات و موانع صدور کالا به کشور عمان و همچنین ارایه راه کارهای اجرایی جهت حضور در بازار این کشور برگزار شد.

وی افزود: این نشست در راستای ایجاد آمادگی بیش از پیش صنعتگران و تجار جهت معرفی پتانسیل‌ها و امکانات موجود در کشور عمان برای حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در این کشور برگزار شد.
مهدی‌نیک پی با اشاره به برگزاری این نشست، مهمترین مشکلات در جهت پیشبرد مناسبات اقتصادی با کشور عمان را عدم استفاده مطلوب از توان و پتانسیل انجمن های تولیدی، صادراتی و فنی مهندسی دانست و گفت: از دیگر مشکلات، حمل کالاهای صادراتی توسط لنج داران و عدم اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب از تولیدات ایرانی در کشور عمان است.

وی همچنین عدم شناخت کافی تجار، بازرگانان، فعالان و سرمایه گذاران عمانی با تولیدات و توانایی صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از ضعف‌های موجود دانست.

نیک‌پی اعطای یارانه حمل و نقل به کشتیرانی جهت حمل محصولات صادراتی به کشور عمان و توسعه همکاری مناطق آزاد ایران و عمان را راهی مناسب برای ورود به بازار این کشور دانست و تصریح کرد: با فعال کردن شورای مشترک بازرگانان دو کشور، تقویت همکاری‌های دوطرفه در حوزه صیادی و شیلات با توجه به پتانسیل‌های موجود، فعال سازی شعب بانک‌ها جهت نقل و انتقال وجوه و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و حضور فعال در نمایشگاه های تخصصی عمان میتوان روابط اقتصادی دو کشور را توسعه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز