خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امورعشایر در گفتگو با ایلنا:

تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز كشور توسط عشایر/یارانه عشایر باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۰۵

۳۵ درصد صنایع دستی کشور نیز توسط عشایر تولید می‌شود که اگر بستر صادرات این محصولات برای آن‌ها فراهم شود سود بیشتری از دست رنج خود خواهند برد.

جهانشاه صدیق رییس سازمان امور عشایر از تولید ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تنی گوشت قرمز در منطقه عشایری خبر داد.

رییس سازمان امور عشایر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: عشایر یکی از مهم‌ترین تولیدکننگان گوشت قرمز کشور هستند به طوری که تولید ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن از این كالای اساسی توسط عشایر صورت می‌گیرد.

صدیق در مورد دیگر فعالیت‌های عشایر تصریح کرد: ۳۵ درصد صنایع دستی کشور نیز توسط عشایر تولید می‌شود که اگر بستر صادرات این محصولات برای آن‌ها فراهم شود سود بیشتری از دست رنج خود خواهند برد.

رییس سازمان عشایر یارانه دریافتی رایانه عشایر را همانند دیگر مردم اعلام کرد و افزود: این مبلغ با توجه به تولید کننده بودن عشایر باید افزایش داشته باشد که امکان پایین آمدن هزینه‌های تولید و در نتیجه عرضه با قیمت پایین‌تر را برای آن‌ها فراهم کند.

وی از اتمام کوچ بهار عشایر در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: همچنان عشایر با مشکل کم آبی مواجهه‌اند و آب رسانی به صورت سیار و با تانکر صورت می‌گیرد.

صدیق با اشاره به کمبود اعتبارات و امکانات اختصاص یافته به عشایر خاطر نشان کرد: امسال بارندگی بهتری داشته‌ایم و امیدواریم با خشکسالی سال‌های قبل رو به رو نشویم. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز