خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک:

سامانه هوشمند ترانزیت در 24 گمرک پیاده‌سازی شده است

کد خبر : ۷۵۲۷۸

سامانه هوشمند ورود و خروج کالا تاکنون در 11 گمرک و سامانه هوشمند ترانزیت در 24 گمرک پیاده‌سازی شده است که مراحل تکمیلی آن تا پایان شهریورماه سال جاری انجام خواهد شد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند گمرکی ابزاری موثر برای اجرای مدیریت یکپارچه مرزی است.

به گزارش ایلنا، عباس معمارنژاد در سومین نشست تخصصی مدیران منتخب ستادی و گمرک‌های اجرایی گفت: مدیران گمرک‌های اجرایی باید با بهره‌گیری از ابزارها نسبت به اعمال مدیریت یکپارچه مرزی اقدام کنند.

وی درباره سامانه‌های هوشمند گفت: سامانه هوشمند ورود و خروج کالا تاکنون در 11 گمرک و سامانه هوشمند ترانزیت در 24 گمرک پیاده‌سازی شده است که مراحل تکمیلی آن تا پایان شهریورماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 88 درصد از حجم تجارت کشور از طریق 11 گمرکی صورت می‌گیرد که سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در آن راه‌اندازی شده است.

رئیس‌ کل گمرک ایران با اشاره به ضرورت نظارت و پیگیری امور مربوط به پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند در گمرکات اظهار کرد: چگونگی بهره‌برداری از این سامانه‌ها، میزان تاثیرگذاری آنها بر فرایندهای گمرکی و مشکلات احتمالی از جمله موضوعاتی هستند که در جلسات هفتگی یا دو هفته یکبار با مدیران، معاونین امور گمرکی و مسئولان اجرایی سامانه‌های هوشمند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معمارنژاد تاکید کرد: همه اطلاعات مربوط به سامانه‌های هوشمند و یا اصطلاحا داشبورد این سامانه باید روی میز مدیران باشد تاثیر آن در مورد نحوه پیشرفت و مراحل اجرایی آن ارزیابی لازم را انجام داد.

وی از پایان یافتن مرحله طراحی مفهومی طرح جامع گمرک نوین خبر داد و گفت: با توجه به اجرای این طرح در سال جاری، انتظار می‌رود که مدیران گمرک‌ها درخصوص چگونگی پیاده‌سازی و اثربخشی بیشتر آن راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند و در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز