خبرگزاری کار ایران

مدیر مجتمع سنگ‌آهن چادرملو در پاسخ به ایلنا:

تعمیر ماشین آلات در داخل انجام می شود/ به جای ارز قطعات یدکی وارد می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۷۵

عمر معدن سنگ‌آهن چادرملو حدود 11 سال دیگر به پایان می‌رسد و از هم اکنون باید فکر جایگزین آن باشیم.تاکنون در پنج خط چادرملو بالغ بر 4212 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر مجتمع سنگ‌آهن چادرملو گفت: تعمیر ماشین آلات در داخل انجام می شود و به جای ارز قطعات یدکی وارد می شود.

سید محمد ابریشمی، مدیر مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو در یک نشست خبری اظهار داشت: ادعای چینی‌ها درباره کیفیت پایین سنگ‌آهن صادراتی ایران صحت ندارد.

وی گفت: چادرملو عملاً از ابتدای سال 1378 وارد مرحله بهره برداری و تولید تجاری شد و از سال 84 تاکنون درخواست واگذاری یک ذخیره جدید سنگ‌آهن را به ایمیدرو داده شده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

ابریشمی افزود: عمر معدن سنگ‌آهن چادرملو حدود 11 سال دیگر به پایان می‌رسد و از هم اکنون باید فکر جایگزین آن باشیم.

وی ادامه داد: در سال 91 حدود 15 میلیون و 800 هزار تن سنگ آهن مورد استفاده قرار گرفت که 14 میلیون و 100  هزار تن جهت تولید کنستانتره و 1 میلیون و 700 هزار تن دیگر جهت تولید دانه بندی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم  1.8 میلیون تن دانه‌بندی سنگ‌آهن و 10.4 میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در معدن چادرملو تولید کنیم و  پیش‌بینی می‌شود تولید امسال معدن چادرملو در زمینه دانه‌بندی به 1.5 و کنسانتره به 11 میلیون تن برسد.

ابریشمی خاطر نشان کرد: برداشت ماده معدنی از معدن چادرملو از حدود سال 1376 آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که عمر این معدن تا 11 سال دیگر به پایان برسد.

ابریشمی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز به کار معدن تاکنون 126 میلیون تن سنگ‌آهن از معدن چادرملو استخراج شده است که تولید کنسانتره و دانه‌بندی در این مدت به ترتیب به 84 و 12.4 میلیون تن رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون در پنج خط چادرملو بالغ بر 4212 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت:میزان ذخیره معدن چادرملو 400 میلیون تن بوده که از این رقم 320 میلیون تن قابل استخراج بوده است و هم‌اکنون 180 میلیون تن از این ذخیره برای استخراج باقی مانده است.به گفته وی ذخیره کل سنگ‌آهن کشور بالغ بر پنج میلیارد تن برآورد می‌شود.

ابریشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران افزود: کیفیت سنگ اهن ایران پایین نیست بلکه  چینی‌ها معمولا سنگ‌آهن با عیار بالای 50 درصد را خریداری می‌کنند اما تقاضای بازار به سمت سنگ‌آهن با عیار بالا است.

وی با اشاره به تعداد شاغلین در این مجتمع گفت: هم‌اکنون 2875 نفر در مجتمع چادرملو مشغول به کار هستند.

و 100 درصد کنستانتره مصرف داخلی دارد. و قیمت محصولات این مجتمع بر اساس درصدی از شمش فولاد خوزستان تعیین می شود.

ابریشمی افزود: بهره مالکانه در دنیا مرسوم است و قیمت سنگ اهن را سازمان تعیین نمی کند بلکه جهانی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره کمبود قطعات و تعمیرات ماشین آلات چادرملو گفت: تا به حال با توقف خط تولید به دلیل کمبود قطعه مواجه نشده ایم و همیشه مازاد قطعات در مجموعه پیش بینی شده است و در صورت تعمیر ماشین آلات آنها را به تهران یا مشهد منتقل می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی انتقال ارز به کشور خاطر نشان کرد: هر چند برای طرح های توسعه ای به ارز نیاز است اما به جای ارز قطعات یدکی و ماشین آلات مورد نیاز مجتمع چادرملو وارد می شود.

 

 

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز