خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترتوسعه صادرات سازمان توسعه تجارت در گفتگو با ایلنا خبر داد:

صادرات 30 میلیون دلاری بادام در سال گذشته

کد خبر : ۶۷۷۷۹

كشورهای هندوستان، امارات متحده عربی، تركیه، عراق، پاكستان و قطر بازارهای اصلی صادرات بادام كشور را در سال گذشته تشكیل می دهند.

مدیرکل دفترتوسعه صادرات سازمان توسعه تجارت از برگزاری میز تخصصی بادام در شهرستان شهركرد خبر داد.

محمود بازاری، مدیرکل دفترتوسعه صادرات سازمان توسعه تجارت در گفتگو خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از آنجاییكه بادام یكی از اقلام مهم و شناخته شده خشكبار در سطح بازارهای جهانی است به منظور تنوع بخشی بیشتر به سبد اقلام صادراتی كشور   توجه ویژه به این قبیل محصولات كه سهم كمتری از صادرات كشور را در اختیار دارند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان كرد: در این راستا اولین جلسه میز تخصصی بادام با هدف تقویت پتانسیل ها و قابلیت های صادراتی این محصول و توجه ویژه به مقوله برندسازی در صادرات بادام در تاریخ 15 اردیبهشت 92 در شهرستان شهركرد كه یكی از قطبهای اصلی تولید محصول مذكور است برگزار خواهد شد.

بازاری تصریح كرد: با حمایت های انجام شده در سالهای اخیر صادرات بادام از رشد فزاینده مناسبی برخوردار بوده به گونه ای كه میزان صادرات آن در سال 1391 به میزان 3/6 هزار تن و به ارزش 30 میلیون دلار صورت پذیرفته كه این میزان صادرات در قیاس با صادرات سال 1390 كه به میزان 1/9 هزار تن و به ارزش 23/6 میلیون دلار صورت پذیرفته بود 89 درصد از نظر وزنی و 27 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

وی در خاتمه گفت: كشورهای هندوستان، امارات متحده عربی، تركیه، عراق، پاكستان و قطر بازارهای اصلی صادرات بادام كشور را در سال گذشته تشكیل می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز