خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن:

۷ نهاد در کشور فعالان اقتصادی را ممنوع‌الخروج می‌‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۹

از هر فرصتی برای کاهش فشار تحریم‌ها و ایجاد فضای تعامل سازنده با جهان با حفظ مواضع اصولی و حقوق ملی، باید سعی کنیم روز به روز فرصت حضور فعالان را در زمینه بین‌المللی گسترش دهیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن از بررسی دو موضوع ممنوع‌الخروج شدن فعالان اقتصادی توسط ۷ نهاد خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان دبیرکمیته ماده۷۶ قانون برنامه پنجم، در نشست کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم اظهار داشت: دومین جلسه این کمیته به ریاست آقای بذرپاش صبح امروز برگزار شد و دو موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت که مسئله اول درباره بخش‌نامه سازمان امور مالیاتی مبنی بر معافیت مالیاتی واحد‌های صنعتی معدنی مناطق محروم به موجب برنامه پنجم است که بر اساس این بخش‌نامه میزان معافیت این واحد‌ها به اندازه مناطق آزاد خواهد بود.

وی ادامه داد: در این زمینه برخی شکایت‌ها از واحد‌های صنفی که قبل از برنامه پنجم توسعه پروانه بهره‌برداری اخذ کرده بودند، وجود اشت که معافیت مالیاتی شامل حال آنها نمی‌شود و در جلسه امروز کمیته ماده 76 این مسئله با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی بررسی شد.

دبیر کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم درباره دستور دوم این جلسه بیان کرد: موضوع مهم بعدی ممنوع الخروج شدن فعالان اقتصادی توسط برخی دستگاه‌ها است که به طور کلی 7 نهاد اختیار ممنوع الخروج کردن بدهکاران امور مالیاتی، بانک‌ها و تأمین اجتماعی را دارند که در این کمیته این مسئله با حضور نماینده بانک‌مرکزی، سازمان امور مالیاتی و مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد.

نهاوندیان با بیان اینکه همه مواردی که طی این دو جلسه بررسی شده است از سوی تشکل‌ها پیشنهاد شده، گفت: تشکل‌های اقتصادی موضوعات مختلفی را در زمینه ماده 76 قاون برنامه پنجم ارائه کرده‌اند ولی سه موضوعی که تا کنون بررسی شده است از اهمیت زیادی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی را تهیه کرده‌ایم، تصریح کرد:‌ در این بانک اطلاعاتی لیست 1300 تشکل تهیه شده و موضوعاتی که برای بررسی پیشنهاد می‌شود بر اساس جهت‌گیری و جایگاه موضوعات در محیط کسب و کار است.

رییس اتاق بازرگانی درمورد مسائل تحریم و نگاه به آینده اظهار داشت: واقعیت این است که اعتراض به تحریم و آثار منفی آن گسترده‌تر از گذشته شده و هم در دیدار با شرکت‌های آلمانی و هم در مذاکرات پیرامون آن، اعتراضات جدی به تحریم‌ها و ابراز علاقه به گسترش همکاری با ایران را از آنها شنیدم. همچنین در اجلاس Icc اجلاس منطقه‌ای خاورمیانه اعتراض خود را نسبت به تحریم ها اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طبیعی است که هر چه از تحریم‌ها می‌گذرد عوارض منفی آن گسترده‌تر می‌شود که هم شامل افزایش هزینه مبادله و کاهش شفافیت مبادلات است.

نهاوندیان گفت:از هر فرصتی برای کاهش فشار تحریم‌ها و ایجاد فضای تعامل سازنده با جهان با حفظ مواضع اصولی و حقوق ملی، باید سعی کنیم روز به روز فرصت حضور فعالان را در زمینه بین‌المللی گسترش دهیم.

به گفته وی در مذاکرات با طرف‌های خارجی بر این تأکید می‌کنیم که روزی تحریم‌ها تمام می‌شود و از حالا باید به آن روز فکر کرد و برای آن روز برنامه‌ریزی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز