خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه انجمن سنگ ایران درباره نگرانی معدن داران از وقایع اخیر

کد خبر : ۶۶۹۶۷

اغتشاش گران به رغم حضور نیروی انتظامی در محل، به حریم معدن تجاوز می کنند و طی حدود سه ساعت با استفاده از ماشین آلات سنگین معدن به تخریب ساختمان ها و تاسیسات معدن می پردازند. ساختمان مدیریت معدن را با اطلاع از حضور مدیر و مهندسان معدن به آتش می کشند.

به استحضار کلیه کارآفرینان و تلاشگران عرصه های اقتصادی  به ویژه بهره برداران معادن سنگ های تزئینی کشور می رساند که در پی تماس های مکرر و نگرانی تعدادی از فعالان بخش معدن کشور با این انجمن و کسب اطلاع از اخبار واصله از وقایع اخیر در مجتمع معادن دهید. این انجمن تحقیقات لازم را به عمل آورد و با کمال تاسف اخبار بسیار نگران کننده ای از تجاوز به حریم معدن و ماشین آلات و تجهیزات آن دریافت کردیم.

به گزارش ایلنا، اغتشاش گران  به رغم حضور نیروی انتظامی در محل، به حریم معدن تجاوز می کنند و طی حدود سه ساعت با استفاده از ماشین آلات سنگین معدن به تخریب ساختمان ها و تاسیسات معدن می پردازند. ساختمان مدیریت معدن را با اطلاع از حضور مدیر و مهندسان معدن به آتش می کشند. سپس تانکرهای سوخت و تعدادی از ماشین آلات معدن را نیز آتش زده چند دستگاه از آنها را از معدن خارج می کنند و در مسیر خود خساراتی را به کارخانه سنگ بری متعلق به بهره بردار معدن وارد می سازند. میزان خسارت وارده به معدن در بررسی های اولیه ده ها ده ها میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وقوع این حادثه هر چند نخستین مورد از این دست نیست که برای بهره برداران معدنی کشور تجربه می شود و متاسفانه شاهد واقع مشابه در کشور بوده ایم اما در نوع خود در تاریخ معدنکاری این کشور بی نظیر است و به نظر می رسد منشا اصلی این وقایع این بار به وعده ای برمی گردد که رئیس محترم جمهور در سخنرانی نخستین سفر استانی خود به منطقه بدون توجه به قوانین، قول واگذاری معدن را به مردم داده بودند که با شکایت بهره بردار به دیوان عدالت اداری و رای دیوان مذکور به محکومیت دولت و متعاقبا تصمیم بعدی ریاست محترم جمهور مبنی بر لغو مصوبه دولت در اسفند سال 91 و برگرداندن به بهره بردار اولین علیرغم تعطیلی نزدیک به سه ساله معدن مذکور موجبات وقوع این رویدادهای تاسف بار شده است.

این انجمن ضمن محکوم کردن حوادث فوق و همدردی با بهره بردار معدن مذکور به استحضار کلیه مقامات وزارت صنعت،معدن و تجارت و مقامات انتظامی و امنیتی و قضایی کشور می رساند که این حوادث صدمه شدید و غیرقابل جبرانی به امنیت سرمایه گذاری و فعالیت بخش معدنی کشور وارد ساخته و کلیه معدنکاران کشور را به طور جدی نگران ساخته است و چنانچه فورا نسبت به مجازات عوامل اغتشاش و تخریب و غارت و نیز نسبت به جبران خسارت وارده به بهره بردار اقدام نشود عوارض آن قابل پیش بینی نخواهد بود.

از مسئولان محترم انتظار می رود که در سال «حماسه ساسی و حماسه اقتصادی» به گونه ای عمل کنند که برای همیشه ریشه این گونه حوادث در کشور ریشه کن شده و هرگز شاهد تکرار نظایر آن نباشیم.

از اعضای انجمن نیز درخواست می کنیم که آرامش  خود را حفظ کرده و مطمئن باشند که این انجمن موضوع را تا حصول نتیجه اطمینان بخش پیگیری کرده و نتایج را به اطلاع اعضای محترم انجمن و عموم معدن کاران وتلاش گران عرصه اقتصاد کشور خواهد رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز