خبرگزاری کار ایران

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی در پاسخ به ایلنا:

محصولات كشاورزی كشور سالم ترین محصولات در دنیا هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۰۶

محصولات كشاورزی داخل سالم ترین محصولات در دنیا هستند و در سال گذشته صادرات سیب زمینی100 درصد رشد داشته است.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی گفت: محصولات كشاورزی كشور سالم ترین محصولات در دنیا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر توكلی معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی امروز در یك نشست خبری با انتقاد از برخی از اخبار كذب در خصوص بیماری زا بودن 100 درصدی محصولات كشاورزی كشور به دلیل استفاده بیش از حد از سموم كشاورزی   به خبرنگار ایلنا گفت: علت ارجاع برخی از محصولات كشاورزی نظیر سیب زمینی از عراق در سال گذشته كیفیت آن و یا استفاده از كود و سم نبوده است بلكه نوع نگهداری این محصول در مرز باعث فاسد شدن آن و ارجاع مجدد به كشور شده بود.

وی خاطر نشان كرد: محصولات كشاورزی داخل سالم ترین محصولات در دنیا هستند و در سال گذشته صادرات سیب زمینی100 درصد رشد داشته است.

توكلی افزود: در سایر كشورها حدود 450 كیلوگرم ازت خالص در تولیدات سیب زمینی خود استفاده می كنند و  حدود 15 بار سیب زمینی ها را علیه بیماری های قارچی سم پاشی می كنند در حالی كه در ایران استفاده از سموم برای محصولات بسیار اندك است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز