خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مرغداران گوشتی تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش ۶ درصد تولید گوشت مرغ در سال جاری / عدم افزایش قیمت مرغ در اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۲

دولت به جای اختصاص یارانه برای ذخیره سازی مازاد تولید مرغداران برای ایام فصول سالی که تقاضای بیشتر است بهتر است یارانه‌ها را به تولیدکنندگان داده و خود تولیدکنندگان گردانندگان اصلی بازار مرغ شوند.

رئیس انجمن مرغداران گوشتی تهران ضمن اعلام افزایش ۶ درصدی تولید گوشت مرغ در سال جاری نسبت به سال ۹۱ پرداخت یارانه به تولیدکنندگان و اجرای تنظیم بازار را خواستار شد.

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه سیستم عرضه و تقاضا نباید در دست برنامه ریزان اقتصادی دولت باشد گفت: دولت به جای اختصاص یارانه برای ذخیره سازی مازاد تولید مرغداران برای ایام فصولی سال که تقاضای بیشتر است بهتر است یارانه‌ها را به تولیدکنندگان داده و خود تولیدکنندگان گردانندگان اصلی بازار مرغ شوند.

به گفته وی قیمت ارائه شده برای خریداری مرغ از تولیدکنندگان برای ذخیره سازی از سوی دولت ۵ هزار و ۴۵۰ تومان تعیین شده است که این امر به سود تولیدکنندگان نیست و آن‌ها دچار ضرر خواهند شد.

رئیس انجمن مرغداران گوشتی تهران تصریح کرد: درخواست اتحادیه برای فروش مرغ به جهاد کشاورزی ۵ هزار و ۷۰۰ تومان بود که متاسفانه مسئولان بدون توجه به این امر کف قیمت را که‌‌ همان ۵ هزار و ۴۵۰ تومان است اعلام کردند.

بنابر اظهارات یوسفی تولید مرغ در کشور یکنواخت و خطی است اما مصرف مرغ یکنواخت نیست و باید در این راستا تشکیلات منسجمی از حوزه خصوصی فعال شود.

وی از عدم افزایش قیمت مرغ در اردیبهشت خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز