خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خواستار شد؛

نباید به بهانه تامین معیشت جلوی صادرات گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۲۵

دولت نباید به بهانه تامین بازار جلوی صادرات را گرفته و در ورود ارز حاصل از صادرات به کشور توقف ایجاد کند،زیرا صادرکنندگان کشور توانستند با عبور از کوچه و پس کوچه های تحریم بازارهای صادراتی خود را حفظ کنند و در چنین فضایی 24 درصد رشد صادرات را تجربه کنند،این باید نشاط آور و غرور آفرین باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خواستار بازگرداندن تک تک دلارهای حاصل ازصادرات به کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی آل اسحاق در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر گفت: دولت نباید به بهانه تامین بازار جلوی صادرات را گرفته و در ورود ارز حاصل از صادرات به کشور توقف ایجاد کند،زیرا صادرکنندگان کشور توانستند با عبور از کوچه و پس کوچه های تحریم بازارهای صادراتی خود را حفظ کنند و در چنین فضایی 24 درصد رشد صادرات را تجربه کنند،این باید نشاط آور و غرور آفرین باشد.

آل اسحاق خاطر نشان كرد: علی رغم این موضوع و رشد صادراتی که حاصل شده باید به صادرکنندگان دو نکته را متذکر شد؛ به این معنا که با توجه به اهمیت فرآیند تامین ارز برای واردات برخی از کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز کشور صادرکننگان باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به درون کشور داشته باشند.

وی تصریح کرد: به هر دلیلی، باید 100 درصد ارز حاصل از صادرات به داخل کشور برگردانده شود، چراکه هیچ وجدانی قبول نمی‌کند که ارزی که مشکل ده مریض را حل می کند، به دلیل مقاصد دیگر به کشور بازگردانده نشود.

آل اسحاق با بیان اینكه از صادرکنندگان تقاضا می شود حتی یک دلاری را که به دست می آورند به کشور برگردانند و باری از دوش مردم بردارند،در عین حال گفت: درست است که هم اکنون کمبود برخی کالاها در کشور وجود دارد و تامین کالاهای مورد نیاز مردم باید در اولویت قرار گیرد ولی در آن سوی موضوع چنانچه صادرات باشد، نباید به بهانه تامین معیشت مردم جلوی صادرات  را گرفته، چراکه منابع حاصل از صادرات و ارز مرتبط با آن باز هم برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح كرد: با توجه به اهمیت این فرآیند نباید رای به بسته شدن راههای صادراتی کشور داد، چراکه اگر جلوی صادرات را بگیریم به طور قطع افت دیگری را به عنوان عدم تامین ارز مورد نیاز کشور دامن زده ایم.

آل اسحاق در خاتمه گفت: از مسئولان درخواست می‌شود تا به بهانه تامین بازار کشور صاردات را متوقف نکرده و به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی اعتماد کنند تا سیاست تشویق جایگزین سیاست تهدید شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز