خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم به جای نارنگی پرتقال بخورند/كیوی ما در دنیا بد نام شده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۳۶

اگر كیوی را در آبان ماه برداشت كنند یعنی زمانی كه قند آن به 12 رسیده طعم و رنگ خوبی دارد اما متاسفانه در برج 6 برداشت می‌شود كه كیوی قند 4 دارد و قابل خوردن نیست و به صورت مصنوعی و با تزریق گاز آن را نرم می‌كنند.

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان گفت: برداشت زود کیوی باعث شده این میوه در دنیا بد نام شود.

حسین مهاجران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مردم نگران کمبود سیب و پرتقال شب عید نباشند، اظهار داشت: ذخیره سازی خوبی در خصوص پرتقال انجام شده و قیمت پرتقال از ۱۰۰۰ تومان تا ۱۴۰۰ تومان و سیب هم از ۶۰۰ تومان تا ۱۸۰۰ تومان در میدان تره بار عرضه می‌شود.

مهاجران در خصوص کمبود نارنگی در بازار خاطر نشان کرد: بیشترین نارنگی کشور در ساری تولید می‌شود که هم اکنون به اتمام رسیده است؛ با کیفیت‌ترین نارنگی هم در بندر عباس تولید می‌شود که هر کیلو ۴۸۰۰ تومان درجه ۱ آن و ۲۷۰۰ تومان درجه ۲ آن است. این میوه هم اکنون قیمت بالایی دارد و مردم می‌توانند به جای نارنگی پرتقال بخورند.

مهاجران با انتقاد از بی‌توجهی مسئولین در خصوص صادرات کیوی و سپردن بازارهای خارجی به رقبا گفت: کشور ما بهترین کیوی دنیا را دارد اما متاسفانه با زود برداشت کردن این محصول در دنیا بد نام شده است.

وی تصریح کرد: اگر کیوی را در آبان ماه برداشت کنند یعنی زمانی که قند آن به ۱۲ رسیده طعم و رنگ خوبی را دارد اما متاسفانه در ششمین ماه سال برداشت می‌شود که کیوی قند ۴ دارد و قابل خوردن نیست، درنتیجه به صورت مصنوعی و با تزریق گاز آن را نرم می‌کنند.

مهاجران ادامه داد: راهکار مناسبی برای این معضل وجود دارد و آن این است که سردخانه‌ها کیوی را زود‌تر از ۲۰ ابان قبول نکنند و گمرک هم کیوی را زود‌تر از ابان ماه نپذیرد.

مهاجران با اشاره به واردات موز نیز افزود: قیمت موز در اواخر هفته گذشته تا ۶۵۰۰ تومان رسید اما با وارداتی که اخیرا انجام شده قیمت این میوه نیز به ۴۳۰۰ تومان در میدان تره بار رسیده که احتمالا شب عید هم با همین قیمت عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه در چابهار و در حاشیه شمال کشور نیز موز برداشت می‌شود که با موز سومالی رقابت می‌کند، خاطر نشان کرد: شرکت‌های خارجی سود سرشاری از صادرات موز به ایران نصیبشان می‌شود، در اکثر کشورهای دنیا موز ارزان‌ترین میوه است و کارتنی ۱ دلار به فروش می‌رسد، در حالی که در ایران موز کیلویی ۵ هزار تومان عرضه می‌شود که باید در این زمینه نیز برنامه ریزی و فکر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز