خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی ششمین سمینار سراسری حسابداری مدیریت:

بهره نبردن از نظام حسابداری مدیریت، شرکت ها را به مخاطره انداخته است

کد خبر : ۴۵۸۳۸

این امر از طریق اتخاذ استراتژی های رقابتی، استحکام بخشیدن به حاکمیت شرکتی، اعمال مدیریت بر منابع و هزینه ها و تصمیم گیری های متضمن منافع بنگاه ها میسر می شود.

 به گفته دبیر علمی ششمین سمینار سراسری حسابداری مدیریت، بهره نبردن از نظام حسابداری مدیریت، شرکت ها را در عرصه کسب و کار با افزایش ریسک و مخاطرات روبرو ساخته است.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم فخاریان که در آستانه برپایی " ششمین سمینار سراسری حسابداری مدیریت " که 8 و 9 اسفندماه امسال در تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: هم اینک پیچیدگی سازمان ها و مقررات فزاینده تاثیرگذار برکارکرد بنگاه ها و سازمان ها، مدیران را با چالش های جدید مواجه ساخته است.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، چالش عمده بنگاه ها، تلاش برای باقی ماندن در عرصه رقابت و پایداری است، خاطر نشان ساخت: این امر از طریق اتخاذ استراتژی های رقابتی، استحکام بخشیدن به حاکمیت شرکتی، اعمال مدیریت بر منابع و هزینه ها و تصمیم گیری های متضمن منافع بنگاه ها میسر می شود.

فخاریان ادامه داد: تجربه شرکت های موفق و پیشرو دنیا حکایت از آن دارد که در شرایطی چنین دشوار و مخاطره انگیز، استفاده از اطلاعات سیستم حسابداری مدیریت همواره به عنوان پشتوانه ارزشمند و تاثیرگذاری برای پیشبرد اهداف سازمان و رشد پایدار مطرح بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این نیاز و تاثیرگذاری خود موجب ایجاد تحولات وسیع و ابداع در ابزار و تکنیک های حسابداری مدیریت شده است، گفت: امروزه در بسیاری از کشورها، ارایه اطلاعات قابل استخراج از سیستم حسابداری مدیریت به همه ذی نفع های بنگاه از طرف مراجع نظارتی و مقررات گذار از جمله سازمان بورس و بانک مرکزی الزامی شده است.

دبیر علمی ششمین سمینار سراسری حسابداری مدیریت اظهار داشت: با وجود اهمیت یابی حسابداری مدیریت و تاثیرهای قابل ملاحظه آن بر کارکرد بنگاه ها، اکثریت قابل ملاحظه شرکت ها  در ایران از جمله شرکت های بورسی از نظام حسابداری مدیریت و محصولات اطلاعاتی ارزشمند و ارزش آفرین آن بی بهره  اند.

وی آگاهی و اعتقاد نداشتن مدیران نسبت به نقش و جایگاه حسابداری مدیریت و در نتیجه حمایت نکردن از استقرار و بهره برداری از آن را در کنار نبود موسسه های مشاوره ای مدیریت توانمند که بتوانند، خلاقانه سیستم حسابداری مدیریت را در سازمان ها طراحی و پیاده سازی کنند به عنوان دو دلیل عمده ای نام برد که موجب بهره نبردن شرکت ها و سازمان های ایرانی از ابزارهای حسابداری مدیریت شده است.

فقدان دوره های آموزشی فراگیر حسابداری مدیریت که ظرفیت و توان فنی نیروهای راهبردی سیستم مزبور را فراهم و نیز دشواری دستیابی به نرم افزارهای تخصصی و خاص چند منظوره که اجرای سیستم حسابداری مدیریت را پشتیبانی کنند از دیگر دلایل عنوان شده که موجب محرومیت سازمان ها و  شرکت های ما از نظام حسابداری مدیریت شده است.

فخاریان ادامه داد: ششمین سمینار سراسری حسابداری مدیریت با معرفی ابزارها و تکنیک های حسابداری مدیریت به تشریح تجارب به کارگیری آنها و آثار این تجارب پرداخته، راهکارهای توسعه و ترویج به کارگیری نظام حسابداری مدیریت در شرکت ها را با مقتضیات و ویژگی های بنگاه های اقتصادی ایران مورد تحلیل قرار خواهد داد.

گفتنی است، ششمین سمینار حسابداری مدیریت 8 و 9 اسفندماه امسال از سوی انجمن حسابداران خبره ایران و با همکاری بانک و بیمه پاسارگاد در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز