خبرگزاری کار ایران

رییس سندیكای كارخانجات چای شمال در گفت وگو با ایلنا:

تولید چای در شرایط نابسامانی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۲۷

هر چند گفته شده تا پایان بهمن ماه باقی مطالبات پرداخت می‌شود اما به نظر می‌رسد بروكراسی بانكی مانع از پرداخت به موقع معوقات شود.

رییس سندیکای کارخانجات چای شمال از پرداخت ۶ تا ۷ میلیارد تومانی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات پس از بروکراسی‌های بانکی پرداخت خواهد شد.

نعمت یاورزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تاکنون حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان به تمامی چایکارانی که مطالباتشان تا مبلغ ۵۴۰ هزار تومان بود پرداخت شده است اما هنوز مبلغ قابل توجهی باقی مانده که باید به ۱۸ هزار نفر پرداخت شود.

وی افزود: هر چند گفته شده تا پایان بهمن ماه باقی مطالبات پرداخت می‌شود اما به نظر می‌رسد بروکراسی بانکی مانع از پرداخت به موقع معوقات شود.

یاور‌زاده با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از چای تولیدی معادل سه هزار تن تقاضا داشته و قابلیت رقابت با چای خارجی را دارد گفت: قیمت چای مناسب است و امسال هر کیلو برگ سبز چای درجه یک۶۰۰ تومان و هر کیلو برگ سبز چای درجه دو۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری و خریداری شد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان تولید چای در کشور خاطر نشان کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است برگ سبز چای کشاورزان را به‌صورت تضمینی بخرد و اعتبار آن هر ساله در بودجه کشور مشخص می‌شود اما امسال این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته کمتر بود و همچنین میزان تولید برگ سبز چای درجه یک افزایش یافت که میزان اعتبار لازم برای خرید تضمینی چای را افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز