خبرگزاری کار ایران

کارخانه تولید لوازم پزشکی در اشتهارد به بهره برداری رسید

کد خبر : ۴۲۹۸۶

در این کارخانه شش محصول شامل کیسه خون (بلادبگ)، ست های سوزن دیالیز (فیستولانیدل)، محلول همو دیالیز، کیسه پودر بی کربنات سدیم (رنا بگ)، لوله های رابط دیالیز(بلاد لاین) و کاتریج پودر بی کربنات سدیم (رنا کارت) تولید می شود.

به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، کارخانه تولید لوازم پزشکی روز شنبه با حضور مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی در شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد استان البرز به بهره برداری رسید.
به گزارش ایلنا، در این کارخانه شش محصول شامل کیسه خون (بلادبگ)، ست های سوزن دیالیز (فیستولانیدل)، محلول همو دیالیز، کیسه پودر بی کربنات سدیم (رنا بگ)، لوله های رابط دیالیز(بلاد لاین) و کاتریج پودر بی کربنات سدیم (رنا کارت) تولید می شود.
در این واحد تولیدی سالانه چهار میلیون و 500 هزارکیسه مخصوص خون، چهار میلیون عدد لوله‌های رابط دیالیز، چهار میلیون عدد ست‌های سوزن دیالیز، سه میلیون کیسه پودر بی کربنات و دو میلیون عدد کاتریج پودر بی کربنات تولید و در اختیار مراکز درمانی کشور قرار می‌گیرد.
همچنین با راه‌اندازی این کارخانه با شش خط تولیدی، بستر اشتغال 280 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.
برای ساخت و راه‌اندازی این کارخانه در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار متر مربع 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
این کارخانه دارای فضای اداری، واحدهای تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، تزریق، آزمایشگاه، خط تولید، فنی و مهندسی، تحقیق و پژوهش و انبار است.

خودکفایی کشور در تولید صافی دیالیز

رئیس هیات مدیره صنایع پزشکی فارمد با اشاره به اینکه نیاز صافی دیالیز کشور زیاد است اظهار داشت: مواد اولیه خریداری شده صافی دیالیز تا مهر ماه سال آینده هیچ افزایش قیمتی نداشته و افراد مبتلا به بیماری کلیوی و دیالیزی دیگر هرگز نگران کمبود صافی دیالیز نباشند.
رامبد حاجی پور در ادامه با اشاره به این که با توجه به تمهیدات ارائه شده توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تا مهر ماه سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم تصریح کرد: مواد اولیه خریداری شده تا مهر ماه سال آینده کفاف بیماران دیالیزی را می‌دهد و هیچ گونه کمبودی ملاحظه نمی‌شود.
وی با اشاره به این که روش درمانی برای بیماران دیالیزی در همه جای کشور صافی دیالیز است ادامه داد: ظرفیت تولید برای صافی دیالیز در کشور 2میلیون مورد است که میتوان گفت در تولید صافی دیالیز صد در صد به خودکفایی رسیده ایم.
رئیس هیات مدیره صنایع پزشکی فارمد ظرفیت تولید برای صافی دیالیز در کشور را 5میلیون دانست و خاطرنشان ساخت: 3میلیون و 700مورد را هلال احمرو 2میلیون را صنایع پزشکی تامین می‌کند.
وی از خودکفایی در کیسه خون و پودر بی کربنات خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تولیدات شرکت فارمد و عدم صادرات به دلیل نیاز کشور، مراجعه‌کنندگان هیچ گونه کمبودی را ملاحظه نمی‌کنند.
حاجی پور از مراجعه کشورهای همسایه برای خرید صافی خبر داد و گفت: با توجه به راه اندازی خط مهر ماه شرکت صادرات را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی در پایان به صرفه جویی ارزی اشاره کرد و گفت: در صافی دیالیز از نظر قیمتی 2میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.
در ادامه مراسم رضا شاه مرادی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: امروز در یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی در اشتهارد کرج، خط تولید سوزن سیپتولا، کیسه بی کربنات، کارتریج دستگاه دیالیز و کیسه خون افتتاح شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه تولید وسایل پزشکی در زمینه تولید تمام این لوازم به خودکفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات نداریم و این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر است.
مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: حدود 44 هزار بیمار کلیوی در کشور داریم که حدود نیمی از آنها با پیوند کلیه به زندگی ادامه می‌دهند و بقیه آنها باید به طور مداوم دیالیز شوند.
وی اضافه کرد: مهمترین روش دیالیز این بیماران استفاده از روش همودیالیز و دستگاه دیالیز است که نیاز به وسایلی دارد که امروز به تولید انبوه و خودکفایی آنها رسیدیم.
وی گفت: تمام تجهیزاتی که امروز خط تولید آنها در اشتهارد کرج افتتاح شد، مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و از کیفیت استاندارد برخوردارند و دیگر نیازی به واردات آنها از خارج نیست.
وی گفت: با تولید وسایل تجهیزات دیالیز در کشور سالانه 5.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز